Az üzemanyaghiány is felpörgette az elektromos kerékpárok piacát. A Covid miatt kerültek előtérbe az alternatív közlekedési eszközök, így a részben vagy teljesen árammal hajtott kétkerekűek is népszerűek. Az állam is támogatja az elektromos bringák beszerzését, árammal hajtott teherszállító kerékpárok vásárlására a napokban már ötödik alkalommal írtak ki pályázatot, a 2050-re kitűzött klímasemlegességi célokat szem előtt tartva. Híradónk körülnézett az egyik népszerű győri kerékpárboltban, mennyire fogynak manapság az elektromos bringák.
Elektromos kerékpárt vizsgál át az egyik népszerű győri bringás bolt szakembere. Az elmúlt időszakban egyre többet adnak el ilyen és ehhez hasonló járgányokból. Most pedig az energiaválság is pörgeti az e-kerékpár piacot.
„Most még annyira nem érezzük az eladások fellendülését, de ha beindul az iskolaszezon, biztosan még többen szállnak át például elektromos kerékpárra, szóval az energiaválság is komoly felhajtóerő lesz számunkra” – mondta Bucsi Péter. Rengeteg előnye van egy árammal részben vagy teljesen meghajtott kétkerekűnek. Olyanok számára is komoly élményt nyújt, akik esetleg már nem bírják a tekerést, mégis szívesen választanak alternatív közlekedési eszközöket.
„Magát a kerékpárt is mindenkinek bátran ajánlom, az elektromos változatnak még plusz előnye, hogy anélkül el tudunk vele jutni A-ból B-be, hogy megizzadnánk, illetve az idősebbek, akik már nem bírják a tekerést, most lehetőséget kapnak, hogy újra átéljék a biciklizés élményét” – tette hozzá a Peppe Kerékpár ügyvezetője.
Több szempontot is mérlegelni kell annak, aki elektromos kerékpárvásárlásra adja a fejét. Nem mindegy, hogy mennyit szánunk a bringára és az sem, mire használjuk a kétkerekűt a mindennapokban. „Az alap a pedálszenzoros kerékpár, amire 100 ezer forintos állami támogatást lehet nyerni, erre 250-300 ezer forintot érdemes szánni, a komolyabb a nyomatékszenzoros elektromos bicikli, ehhez 180 ezer forint segítség ad az állam, erre már kicsit többet kell költenünk, nagyjából 700 ezer és 1 millió 200 ezer forint között mozog ezeknek a bringáknak az ára” – fogalmazott a szakember.
Előbb a Covid, majd az energiaválság tolta az e-bike-ok szekerét, de jót tett a népszerűségüknek az állami szerepvállalás is. A szakember szerint az elektromos biciklikből a jövőben is egyre több lesz. „Biztos vagyok benne, hogy minél több fut ezekből az utakon, állami támogatással beszerzett vagy anélkül megvásárolt, annak egy felhajtó ereje lesz, és még inkább pörgeti majd az árammal hajtott kétkerekűek piacát” – hangsúlyozta Bucsi Péter. A sima e-kerékpárokra kiírt állami pályázat a napokban zárul le, míg elektromos teherszállító bringákra már ötödszörre lehetett állami támogatást kapni. A kormány a 2050-re kitűzött klímasemlegességi célokat szem előtt tartva segíti kiemelten az elektromos biciklik beszerzését.