Több lakossági észrevétel érkezett a NIF, a Volán és az önkormányzat szakembereihez azon a tájékoztató esten, amit szeptember elején tartottak a Gyirmót és Ménfőcsanak között épülő turbókörforgalmak építéséről. Legtöbben a Galgóczi utcán áthaladó buszpárok káros környezeti hatásait kifogásolták. A szakmai egyeztetések után megnyugtató kompromisszum született.
A szeptember 9-ei lakossági tájékoztató után az érintett szervezetek képviselői megoldást kerestek a felvetett problémákra. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. képviselői jelezték, hogy a kivitelező a közelgő tél miatt már nem kezdi meg a munkálatokat, a csomópontok átépítését tavaszra halasztja, így a buszok elterelésére ebben az évben már nem lesz szükség, annak ellenére, hogy arra engedélyt adott a győri önkormányzat.
A tervek szerint a győri bevezető szakasz kétszer kétsávos átépítését csak 2022 első negyedévében kezdik majd meg. Elsőként az Új Élet út, majd a Malom úti csomópont átépítését valósítják meg. A munkálatok azonban addig sem állnak le, hisz a töltésszélesítési munkák és a közműkiváltások továbbra is folynak a munkaterületen, azonban ezek semmilyen forgalomirányítási beavatkozást nem igényelnek.
Az önkormányzat a Volán szakembereinek bevonásával mindezek fényében átgondolta a buszok közlekedésének rendjét is. Szabó Jenő, a térség önkormányzati képviselője lapunknak elmondta, hogy jó hírt tud közölni a környék lakóival: az érintett járatokat az építkezés ideje alatt csak egy irányba közlekedteti majd a Volán, így a lakossági tájékoztatón bemutatott megoldáshoz képest jelentősen csökken majd a Garan János utca és a Galgóczi utca buszforgalma. Hozzátette, hogy a területen egyelőre nem alakítanak ki buszmegállót, de ha lesz rá lakossági igény, ezt még megváltoztathatják.
Szabó Jenő hozzátette, keresik a lehetőségét újabb ideiglenes parkolóhelyek kialakításának is, felveszik a kapcsolatot a területen található beépítetlen telkek tulajdonosaival, hogy engedélyezzék parkolóhelyek létesítését.
Fontos megjegyezni, hogy a körforgalom-építés nem érinti a főút forgalmát, azon az építkezés teljes ideje alatt folyamatosan lehet közlekedni. A településrészek lakosainak a teherforgalom növekedésétől sem kell tartania, hisz a terület teljes területén 20 tonnás korlátozás van érvényben, amit a jövőben fokozottan ellenőrizni is fognak az illetékesek.
Az építkezés részleteiről természetesen folyamatosan tájékoztatni fogjuk olvasóinkat.