A ménfőcsanaki Sokorópátkai út állapota több évtizedes problémája a városnak. Az állami kezelésű útszakasz felújításáért az Magyar Közút Nonprofit Zrt. lenne a felelős, de a város megelégelve a helyzetet, kezébe vette az irányítást.
„Ez egy rendkívül forgalmas, már tűrhetetlen állapotban lévő útszakasz, ezt Szabó Jenő képviselő úr is jelezte számomra. Kara Ákos országgyűlési képviselő segítségét kérve, szakemberekkel kiegészülve fordultunk a Magyar Közúthoz” – idézte fel az első lépéseket dr. Dézsi Csaba András polgármester.
Az állami útkezelő szervezet azonban, forráshiányra hivatkozva elvetette a felújítás lehetőségét. Felvetődött a gondolata annak, hogy a hóeltakarításra elkülönített több mint százmillió forintot, amennyiben azt nem használják fel, ennek az útszakasznak a felújítására lehet használni. Az önkormányzat pedig ígéretet tett arra, hogy fedezi a költségek 50%-át. A napi szinten sokezer autós által használt útnak 1310 méter hosszú szakaszát újítják most fel, a beruházás összértéke mintegy 400 millió forint.
„Hiába állami útszakasz, a győriek járnak rajta” – véli a polgármester. Ez egy egészen újfajta együttműködés az útkezelővel, és a jövőben is arra fognak fókuszálni, hogy ne a kifogásokat, hanem a megoldásokat keressék, ahogyan azt a postai bezárások esetében tették. Dézsi kiemelte: „ha az állam nem tud olyan feladatot ellátni, ami Győr számára fontos lenne, ezt próbáljuk meg közösen megoldani. Fontos, hogy a kormányzati szervezetekkel összefogjunk. Ismét egy olyan feladatot oldunk meg, amire azt mondták, hogy soha nem fog elkészülni.” Erre tökéletesen rácáfol az, hogy az autósok már június közepén birtokba vehetik a teljesen megújult útszakaszt, hiszen a kopóréteg felkerülése után már lehet közlekedni rajta. A teljes beruházás június közepére valósul meg – mondta el lapunknak Szabó Jenő, a településrész önkormányzati képviselője.
A városvezető beszélt a Reptéri út sikeres felújításáról is, valamint a börtön mellett lévő S-kanyarról is. „Egy roppant nehezen közlekedhető, csúcsforgalomban komoly akadályokat képező szakasz, és a MÁV csoporttól megszerzett ingatlanokkal, azok lebontásával kiegyenesítjük ezt a legendás kanyart” – számolt be a munkáról dr. Dézsi.
„Amióta polgármester lettem, gyakorlatilag kampányüzemmódban vagyunk. Ha áttekintjük azt, hogy mi mindent csináltunk, a rendszerváltás óta ez az egyik legsikeresebb év, és a meglepetés az, hogy az első Kolozsvári Ernőé volt. Ő létrehozta az Ipari Parkot, ami Győr város jelenlegi jólétét biztosítja. A rendszerváltás után összezuhant győri ipar új lehetőséget kapott, a város ezzel tudott élni. Az Ipari park II. létrehozásával rengeteg álhír és ármánykodás történt civilnek álcázott, ellenzéki politikusok részéről, de ez a beruházás megadja a lehetőséget arra, hogy ha bármi is éri az autóipart – hiszen az elektromos autókra való átállás 30 százalékkal kevesebb munkaerőt igényel – nagyon fontos az, hogy új munkahelyeket hozzunk létre.“
„Hosszútávon kell gondolkodnunk – véli a polgármester. „Amit mi létrehozunk, azt mindjárt elkezdik támadni. Amit annak idején elrontottak, azt megpróbálják ránk tolni. Mi az ügyeskedés helyett látványosan dolgozunk. Aki valóban Győrben él és figyeli a politikát, az tudja, hogy a munka folyamatos, és nem kampányidőszak függvénye.”
Galéria: Vig Norbert
TV-s szerkesztő: Zombai-Kovács Ákos