Rákász Gergely orgonaművészt kísérte el a marcalvárosi térzenei koncertre Béres Márton fotóriporter, és az ott készült fotósorozatával az idei, 39. Magyar Sajtófotó-pályázaton, a „művészet” kategóriában elnyerte a másodikdíjat.
A Győri Filharmonikus Zenekar tavaly az országban egyedülálló módon térzenei koncerteket adott városszerte. A #maradjotthon #azeneházhozmegy kampányban a zenekar hétről hétre remek műsorokkal lepte meg a győrieket. A kezdeményezésbe bekapcsolódtak a társulat kamaraformációi és a felkért szólista, Rákász Gergely orgonaművész is.
„Engem kifejezetten az orgona érdekelt, mert ehhez a hangszerhez mindenki egy templomot, vagy legalábbis egy hangversenytermet társít, és kíváncsi voltam, hogyan működik ez az élmény egy lakótelepi közegben, egy platós autóról.” – mondta Béres Márton, a fotók születése kapcsán.
A koncertet két óriási ledfalon, profi hangosítás mellett követhette a közönség az ablakokból és az erkélyekről. Egy ilyen pillanatot örökített meg képriportjában Béres Márton.
A térzenei koncert fotózása összetett feladat volt, hiszen a képriport sikerét az adta, hogy az előkészületektől az összepakolásig a fotós végigkövette a hosszú folyamatot, megmutatta mi van a kulisszák mögött, amit nem láthatott az ablakok és az erkélyek közönsége.
„Megható volt átélni Rákász Gergely térzenei hangversenyét. Miközben az utcák üresen maradtak, a koncert végén egyszer csak a sötétben a semmiből felhangzott a zúgó taps. Teljes libabőr. Az idei sajtófotó-pályázaton domináltak a járványhoz kötődő anyagok, több hasonló, utcazenélésről szóló képriport is volt, a több mint kétezer beküldött pályamű közt. Ami nagy öröm számomra, hogy végül a győri kezdeményezés esszenciáját sikerült visszaadnom, és ez hatott a zsűrire. Munkámban minden segítséget megkaptam a társulat vezetőségétől, és a helyszínen Rákász Gergely orgonaművésztől” – árulta el Béres Márton, aki a szakmai pályázaton elnyerte a Szalay Zoltán-díjat is, mint a 30 év alatti, legjobb teljesítményt nyújtó fotóriporter.