Szingapúrban átadták a Red Dot Award díjakat, melyet a művészvilág a „dizájnerek Oscar-díjaként” tart számon. A díjazottak között volt a győri Bárdi Dorina, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem (MOME) diplomása is, aki Lengyel Márton csoporttársával együtt készített GrowOn nevű pályázatáért érdemelte ki ezt a hatalmas elismerést.
Az ugyancsak győri Lelkes Mátyás terephordágy elektromos rásegítéssel című tervéért szintén átvehette ezt a díjat.
„Szerintem úgy születtem, hogy vér helyett üzemanyag folyt az ereimben” – utal a járművek iránti korai érdeklődésére Bárdi Dorina. Édesapja autószerelő, lányától minden születésnapjára Dorina jármű-rajzait kapta ajándékba. Később is otthon érezte magát apja műhelyében, segített neki a szerelésben.
Ez az érdeklődése párosult a rajztehetségével. Ezért döntött úgy középiskolásként, hogy a Moholy-Nagy Művészeti Egyetemre jelentkezik. Iskolájában, az akkori Krúdy-gimnáziumban nem vették komolyan a szándékait. Az iskolában rajz fakultáció sem volt, ezért vendéghallgatóként a Révai-gimnáziumba járt rajzot tanulni. Dubi Árpád volt a felkészítő tanára, de sokat köszönhet Ruppert Dánielnek és Húnfalvi Andrásnak, valamint a Rákóczi úti rajzszakkör két vezetőjének, Szabadvári-Farkas Zsuzskának és párjának, Szabadvári Attilának.
Arra számított, hogy a felvételin a rajztehetséget veszik figyelembe, emellett azonban elsősorban egy konkrét élethelyzethez kapcsolódó vízió, és annak megjelenítése volt a feladat. A gondolkodásmódja és a jövőhöz való hozzáállása volt a fontos a rajztudás mellett a felvételin.
Dorinát elsőre nem vették fel, de miután átlátta a MOME szellemiségét, igényeit és szándékait, másképp készült fel, és sikeresen be is jutott az egyetemre. A járműtervező programba ahogy lehetett, be is jutott, így a második évét az egyetemen már járműtervezőként kezdte. Az intézménynek komoly, napi kapcsolata van a Mercedesszel, így lehetősége nyílt a rendszeres konzultációra a márka szakembereivel.
Már a Mercedes első diákpályázatára jelentkezett. Az új kategóriájú Maybach modellnek tervezett látványos esküvői autót, ami nagy sikert aratott. A személygépkocsik mellett figyelme a mikromobilitású eszközök felé fordult. Ez lehet bicikli, roller, de még a babakocsi is ide sorolható.
A Red Dotra korábban a diákok nem pályázhattak, ám amikor erre először lehetőség nyílt, a MOME – mindenekelőtt Húnfalvi András művésztanár munkája nyomán – ösztönözte hallgatóit, s 12 munkájukat be is terjesztette, közülük öt csapat meg is kapta az elismerést.
Dorina és Lengyel Márton abból indult: olyan platformot kell kitalálni, mely több célt szolgál. A díjat a GrowOn nevű elektromosan hajtott mikrojárműért kapták, amely cserélhető modulokkal rendelkezik. Így babakocsiból játékautóvá, majd félautonóm tárolóegységgé alakul át, csökkentve az elavult babatermékek szükségességét és a hulladékot. A platformra egy általuk megtervezett mózeskosár illeszthető, ha nagyobb lesz a gyermek, akkor ez kis elektromos játékautóvá alakítható át. Később pedig egy olyan mobil tárolóegység lehetne, amely egy applikáció segítségével követné például a tulajdonosát a boltba, ahol a dobozát meg lehetne pakolni áruval.
Dorina az egyetemi alapszak után egy évet kihagy a mesterképzésig. Gyakorlóhelyet keres a világ jelentős, profilba vágó cégeinél. Addig a győri múzeumban dolgozik. Egyelőre teremőr, de bizonyára lesz alkalma képességeit más területen is megmutatni.