Csütörtökön Mayer Gábort a Közigazgatási és Területfejlesztési Minisztérium területfejlesztésért felelős államtitkárát fogadta a városházán dr. Dézsi Csaba András. A polgármester a győri vasútállomás akadálymentesítéséről szóló eddigi terveket vázolta a politikusnak, aki elismerését fejezte ki az összeállított projekt kapcsán. A városvezető egyúttal vázolta azt is, miért lenne fontos, ha az általa javasolt forrás visszaigénylés alapján, Győr a befizetett 12 milliárd forintos szolidaritási hozzájárulás egy részét visszakapná, melyet ilyen és ehhez hasonló beruházásokra fordítana a város.
Néhány héttel ezelőtt számolt be a Győr+ Média arról, hogy dr. Dézsi Csaba András folyamatosan tárgyalásokat folytat a MÁV vezetőségével annak érdekében, hogy egy több évtizede húzódó problémára megoldást találjanak: végre akadálymentessé váljon a győri vasútállomás.
Budapesti egyeztetéseket követően április 29-én Szilágyi Tibor, a MÁV fejlesztési és beruházási főigazgatója érkezett szakemberekkel Győrbe, ahol elsőként a városházán fogadta a küldöttséget a polgármester, majd közös szemlét tartottak az érintett területen.
Mint kiderült egy régi alagút lehetne a megoldás, itt találhatóak ugyanis azok a liftaknák, amelyeknek tornyait a peronok végén kívülről is láthatják az utasok.
A polgármesternek hála pörögnek az események, az üggyel kapcsolatban június 6-án már Mayer Gábort fogadta a városvezető, hogy a területfejlesztésért felelős államtitkárnak is vázolja az elképzeléseket. A projekt ugyanis közel 3 milliárd forintos költségvetéssel bírna, a MÁV azonban jelenleg forráshiány miatt nem tud hozzálátni a beruházás elindításának. A vasúttársaság elkészítette a koncepció tervezetet, hogy hogyan lehetne a régi lifteket felújítani, így megoldódhatna az állomáson az akadálymentesítés.
„Egy homlokzatmegnyitást kellene elsőként eszközölni, akkor ki lehetne alakítani egy kisebb várót, onnan le tudnának menni az utasok lifttel a földalatti alagútba, majd ezen keresztül a peronokra. Illetve megvalósulna egy menekülési pálya is, ami az 1-es peronra vezetne” – ismertette az elképzeléseket a csütörtöki találkozón dr. Dézsi Csaba András. A polgármester egyúttal kiemelte, hogy a város által befizetett 12 milliárd forintos szolidaritási hozzájárulás egy részének visszaigénylésével, ilyen és ehhez hasonló beruházásokat tudna megvalósítani Győr, a fejlesztések regionális szempontból is kiemelkedőek lennének. „Az akadálymentesítés egy jelentős, első lépés, amit a vasúttal közlekedők tulajdonképpen el sem hisznek, de szoktunk olyan dolgokat csinálni Győrben amiről el sem hisszük, hogy megtörténhet” – hangsúlyozta a polgármester, majd hozzátette, hogy például ugyancsak a MÁV-hoz kapcsolódóan megkezdődött a börtön melletti „S” kanyar átépítése.
Mayer Gábor természetesen örömmel fogadta a terveket. „Varga Mihály pénzügyminiszter úrral dolgozunk azon, hogy hogyan tudjuk támogatni a várost és az agglomerációt olyan beruházásokkal, hogy minél nagyobb összhangban legyenek. Látjuk, hogy ma Magyarországon egy átlagos közép- és nagyváros az a lakosságának nagyjából a dupláját látja el különféle szolgáltatásokkal.
Ahhoz, hogy kialakuljon a win-win helyzet sok fejlesztésre van szükség. Szeretnénk, hogy megvalósulhassanak ezek a projektek, elismerjük a szolidaritási hozzájárulás jogosságát, dolgozunk azon, hogy miként lehetne fejlesztési célokat is megvalósítani ebből a forrásból. Várjuk a stratégiák kidolgozását, melyek elkészítését is segíteni fogjuk természetesen, Győr és a város térségének érdekében” – válaszolt a városvezető felvetéseire az államtitkár.
TV-s szerkesztő: Pulai Sarolta