Azt szeretnénk, ha minél több ember visszaszállna a tömegközlekedési eszközökre, ehhez azonban korszerű buszok, jobb utak kellenek, s a vasút bekapcsolása a helyi forgalomba – mondta sajtótájékoztatóján Glázer Tímea, a győri ellenzék közös polgármester-jelöltje.
Juhász István önkormányzati képviselőjelölt elöljáróban arról beszélt, hogy Győrben 24 év a helyi járatú autóbuszok átlagéletkora, de még a legújabbak is 6-8 évesek. Az önkormányzati utak állapota rossz, a vasúti pályaudvaron pedig még váróterem sem működik Győrben.
Európai közlekedést szeretnénk, környezet- és utasbarát módon – hangsúlyozta Glázer Tímea, az ellenzék közös polgármester-jelöltje. Az ellenzék elektromos buszokra cserélné a helyi járatokat, mégpedig olyan járművekre, melyekre a babakocsit, a biciklit is föl lehet vinni, s a kerekesszékesek is gond nélkül tudnának utazni ezeken a járműveken – hangsúlyozta.
Megkérdeztük, hogy ezek szerint az ellenzék városi üzemeltetésbe venné-e a buszjáratokat. Glázer Tímea szerint ezt még nem döntötték el, de a buszok cseréjéhez ragaszkodnak, s elektromos járműveket nemcsak vásárolni, hanem bérelni is lehetne.
A polgármester-jelölt azt ígérte, hogy minden évben két kilométer hosszú kerékpárutat építenének. Összehangolnák a vasúti és a közúti közösségi közlekedést. A vonatjáratokat bevonnák Győr közlekedésébe, például Győrszentivánról vagy Ménfőcsanakról gyorsabban beérhetnének az emberek a város központjába, mint kocsival vagy busszal. Megbeszélést kezdeményeznének a vasúttársasággal arról, hogy a vonatok álljanak meg a Győr peremkerületén található vasútállomásokon. Éjszakai buszjáratokat is üzemeltetnének, rendbe hoznák az önkormányzati utakat is, ígérte az ellenzéki jelölt.