Saját termelési helyszínein is intenzíven halad az Audi teljes egészében szén-dioxid-semleges prémiummobilitást kínáló szolgáltatóvá alakulása.
2022 közepéig a prémiummárka minden tizedik parkolóhelyét az elektromos autók számára kialakított töltőberendezéssel kívánja ellátni, amelyek többsége nyilvánosan működik majd – jelentették be Ingolstadban, az anyavállalat központjában. Győrben is jelentős fejlesztés lesz.
Jelenleg kilenc olyan töltőoszlop található a győri Audiban és a gyár előtt, ahol az elektromos autóval rendelkezők áramot tankolhatnak. A jövőben ez a szám százzal növekszik. Az Audi AG több mint 4500 töltőpontot alakít ki az akkumulátorhajtású járművek számára a telephelyein, így járulva hozzá az egyéni közlekedés energiaátalakulásához.
„Egy ilyen kiterjedt töltési infrastruktúra kiépítése teljesen újszerű kihívás” – jellemzi feladatát Maximilian Huber projektfelelős. A termelési helyszínek töltőprojekt-menedzsere nemcsak a töltőpontok telepítését vezeti, hanem az autógyártó telephelyei átfogó töltési megoldásának energiamenedzsere és szoftverszolgáltatója is egyben.
Egyedül az ingolstadti főüzemnél 3500, míg Neckarsulmban ezer, Brüsszelben és Győrben pedig közel száz-száz töltőpont áll majd rendelkezésre a teljes bővítés végére. Ugyancsak töltőinfrastruktúra épül a mexikói San José Chiapa gyárában is, miközben a müncheni repülőtéren működő oktatási központokban már most is széles körű töltőkapacitás vehető igénybe. A teljes projektre összesen akár százmillió euró áll rendelkezésre.
„Feltétlenül szükséges az előkészítő időszak, mivel egy ilyen nagyságrendű energiaellátás puszta megtervezése és kiépítése is eltarthat több évig” – hangsúlyozta Maximilian Huber. Különös kihívást jelent a beruházás az egyes helyszíneken zajló folyamatos termelés melletti végrehajtása.