Több mint 190 millió eurós beruházás eredményeként az Audi Hungaria 30 éves jubileumi rendezvényén kedden elindult egy új elektromos motorgeneráció sorozatgyártása, a prémium elektromos platform (PPE) számára. A fejlesztés során egy már meglévő győri gyártócsarnokban egy teljesen új, 15 ezer négyzetméteres gyárterületet alakított ki a vállalat. A jövőben három műszakos munkarendben 700 munkatárs gyárt naponta mintegy 2000 elektromos hajtást a Volkswagen Konszernek.
A három évtizede töretlen sikerrel működő és folyamatosan fejlődő, beruházások széles tárházát megvalósító Audi Hungaria újabb mérföldkövet ünnepelt kedden, hiszen hivatalosan is elindult a Premium Platform Electric (PPE), azaz az új generációs elektromos motorok sorozatgyártása, mely az Audi Q6 e-tron modellben debütál.
A rendezvény műsorvezetője, az egyik büszke márkanagykövet Ördög Nóra felvezetője után, a beruházás fontosságáról elsőként dr. Gernot Döller beszélt a gyár impozáns köntösbe öltöztetett csarnokában, a „Celebration of More” névre keresztelt találkozón. Felidézve az Audi Hungaria történetét úgy fogalmazott: a győri az egyik legfontosabb gyára az Audi termelési hálózatának, sőt, jóval több annál. „Az Audi Hungaria központi szerepet tölt be a konszern elektromobilitásra történő átállásában. Győrben felkészültek az elektromos jövőre. A változni akarással a gyár a kompetenciák skáláját folyamatosan bővítette, mindenkinek köszönöm, aki hozzájárult az eddigi sikerekhez, a magyar kormánynak, a város vezetésének és a munkatársainknak egyaránt. Az Audi Hungaria ezekkel a képességekkel az elektromobilitás korszakában vezető szerepet tölt majd be”– hangsúlyozta az Audi AG igazgatóságának elnöke.
Gerd Walker vette át a szót a színpadon. Az Audi Hungaria járműgyártásért felelős igazgatósági tagja ugyancsak múltidézéssel kezdte beszédét. „A vállalat a világ legnagyobb motorgyárává fejlődött az elmúlt 3 évtizedben. 37 járműgyárat szolgálnak ki, a teljes gyártási vertikumot felölelik. Az egész konszern sarokköve az Audi Hungaria, ahol az alapítás óta 12 milliárd eurót fektettünk be, jelenleg 12 ezer munkatársat foglalkoztatunk Győrben” – ismertette Gerd Walker majd köszöntötte azokat, akik a kezdetek óta, vagyis 30 éve oszlopos tagjai a cégnek, így Czechmeister Mónikát, Juhász Lászlót és Tóth László Csabát.
Az ünnepi pillanatokat a Győri Balett előadása emelte csúcspontra, a város jó hírét is világszerte népszerűsítő társulatot évek óta kiemelten támogatja az Audi Hungaria.
Velekei László koreográfiájának végén a táncosok lerántották a leplet a Lamborghini Revuelto-ról, a többi között Győrben készül ugyanis ennek a modellnek az ajtaja is, de Bentley márkák számára is gyártanak karosszériaelemeket.
A performansz után Nagy Márton, gazdaságfejlesztési miniszter szólt a megjelentekhez. Mint mondta, Magyarország a jövőben még nagyobb beruházásokat tud végrehajtani, még nyitottabbá válik és az export/GDP arányában 2030-ra hazánk elérheti a 100%-ot.
A miniszter hangsúlyozta, hogy a gazdaság szempontjából az energia, a munkaerő és az infrastruktúra kérdése kiemelkedő. „Elegendő, olcsó és zöld energiára van szükség, ezért építjük meg Paks 2-őt, támogatjuk a napelem fejlesztéseket. A munkahelyek tekintetében a kormány álláspontja szerint képezni kell és biztosítani a főként magyar munkaerőt. Az aktivitási rátát növelni kell, ahol nincs munkaerő ott vendégmunkásokra van szükség, de e tekintetben egy szigorú szabályozás benyújtására készülünk. Végül kulcskérdés az előállított termékek szállítása is. Modern infrastruktúrára van szükségünk, mely az autópálya, a vasút, a légi- és a vízi közlekedés megerősítését is jelenti” – emelte ki Nagy Márton, majd a gazdaságon belül kitért a járműiparra is.
„A termelés értéke itt elérheti a 30%-ot. Ez függőséget, de lehetőséget is teremt. A kormány nagymértékben támogatja ezt a területet, a következő években 6300 milliárd forintnyi fejlesztés érkezik ebbe a szektorba és közel 20 ezer új munkahely létesül. A jövőt az elektromos autók jelentik, így kelet felé is nyitunk, a nyugati és keleti befektetések találkoznak, kialakul egy, az elektromos autózást átölelő ökoszisztéma, ez a magja a magyar gazdaságnak. Ez az ökoszisztéma az autókról szól, és a bennük lévő elektromos akkumulátorokról, napelemekről, vagy éppen a töltőegységekről. Az Audi nagyon fontos partner. Az elmúlt 30 évben folytatott tevékenysége látványos, domináns. Az Audi idei 54 millió eurós beruházási terveit a kormány támogatni fogja, mely öt területet érint. Mi pedig arra kérjük az Audit, segítse tovább a magyar gazdaságot” – zárta beszédét a miniszter.
A köszöntők után begördült az Audi Q6 e-tron egyik prototípusa, melyben győri „szív” dobog, majd az új PPE-motort jelképesen színpadra kísérték az Audi munkatársai, így hivatalosan is elkezdődött a sorozatgyártás.
Végezetül Alfons Dintner, az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke mondta el ünnepi gondolatait, fókuszálva a mostani fejlesztés lehetőségeire. „Az Audi Hungaria több, jóval több. A szinergiákat kihasználva a vevőink javát szolgálva, évről-évre a tökéletességre törekszünk. A PPE-motor a konszern egészének fejlődését szolgálja, hiszen számos autóba építjük majd be. Az elektromobilitás érdekében 2000 munkatársat képeztünk át. Úttörő teljesítményeket értünk el Magyarországon, Győrben” – ismertette a vezető. Jövőbe mutató elképzeléseiket hangsúlyozva Alfons Dintner kiemelte, még többet akarnak, mert még többre képesek, majd rámutatott arra is, hogy az Audi Hungaria 2020 óta mérlegében CO2 semlegesen végzi tevékenységét. „A haladás kézzel fogható, a jövő elkezdődött” – tette hozzá az elnök, majd felsorolta az előttük álló fejlesztések hosszú sorát.
A négykarikás vállalatnál az új gyártosorok kialakítása egyébként a győri és ingolstadti, valamint a Szerszámgyár szakembereinek egyedülálló együttműködésének közös sikere, ráadásul a tervezéskor a győri gyár először vetett be úgynevezett VR-szemüveget. Mint kiderült a PPE-hajtások gyártásához a négykarikás társaság három új gyártósort helyezett üzembe, a hajtások az Audi és a Porsche márkák számára is Győrben készülnek. A cég nem csak gyártja, fejleszti is ezeket az elektromos hajtásokat, a Műszaki Fejlesztés szériatámogatással segíti tovább a gyártói tevékenységet.
TV-s szerkesztő: Ficsór Dávid