Dr. Dézsi Csaba András polgármester hétfőn bejárást tartott a Győrt és Pápát összekötő, új 83-as főúton, ahol már a műszaki átadás-átvételi eljárás zajlik. A 36 kilométer hosszú, kétszer-kétsávos út megvalósítása közel 100 milliárd forintba került, amely által jóval gyorsabbá és biztonságosabbá válik a közlekedés.
Dr. Dézsi Csaba András a bejáráson portálunknak elmondta: „Magyarország jelenlegi legnagyobb úthálózat fejlesztése itt zajlik, amely megkönnyíti, gyorsabbá és biztonságosabbá teszi az utazást akár a Balatonra is. Az új út modern, lakóbarát kialakítású, jót átgondolt, jól megtervezett, zajvédő-fallal, a kerékpárút visszaépítésével, a korszerű közvilágítás- és vízelvezetés kiépítésével. A ménfőcsanakiak, a gyirmótiak életében egy régen várt, rendkívül fontos beruházás valósul meg.”
Kara Ákos országgyűlési képviselő a projekt gazdasági és térségfejlesztési szerepét emelte ki. „Ahhoz hogy Győr továbbra is az élen tudjon lenni a vidéki városok között a gazdasági erő tekintetében, ahhoz újabb gazdasági, illetve újabb közlekedés fejlesztésekre van, és volt szükség. Ez a fejlesztés ezt a célt is szolgálja. Nem állunk meg, ha lezárult a projekt, újabb javaslatot fogunk tenni a kormánynak, hogy milyen közlekedési, infrastrukturális fejlesztéssel szeretnénk a győri térséget tovább erősíteni dr. Dézsi Csaba András polgármesterrel együtt” – hangsúlyozta a honatya.
A 83-as számú főút fejlesztése közvetlenül érintette a ménfőcsanaki városrész közlekedését, az itt lakók mindennapjait. „Rengeteg észrevétel érkezett az itt lakók részéről a beruházással kapcsolatban, ezekre próbáltunk megoldást találni. Köszönöm a lakosság eddigi türelmet, már csak egy kicsit kell kibírni és gyorsabb és biztonságosabb lesz a közlekedés – erről dr. Laczkovits-Takács Tímea önkormányzati képviselő beszélt a bejáráson.
Szabó Jenő önkormányzati képviselő pedig azt hangsúlyozta, milyen fontos a környéken élőknek ez a rég várt beruházás, hiszen biztonságosabb lesz Győrbe bejutni, az út közvetlenül összeköti a két településrészt, Ménfőcsanakot és Gyirmótot, valamint Pápára is gyorsan és remélhetőleg balesetmentesen lehet eljutni.
Máthé-Tóth Péter, a Győri Útkezelő Szervezet vezetője a szakmai újításokat emelte ki. A 2×2 sávos út új nyomvonalát úgy tervezték, hogy 110 km/órás sebességgel lehessen rajta közlekedni. Korszerű csomópontokkal, korszerű vízelvezetéssel, a mai kor követelményeinek megfelelő LED-es fényerőszabályozós közvilágítási rendszerekkel készült.” Újdonságnak számít a szakmában a patka burkoló vasbeton elemek, valamint a rázó optikai jelek beépítése. Turbó körforgalmak, különszintű csomópontok létesültek a biztonságos közlekedésért. Magyarországon kísérleti jelleggel először itt alakítanak ki olyan jelzőlámpás berendezést, amely a turbó körforgalmak egyik ágán, – a gyalogos és kerékpáros átvezetésre terveznek -, amely csak azt a forgalmi irányítást fogja szabályozni, amelyik ág érintett. Ilyen forgalomszabályozó lámpák lesznek a Malom úti és az Új életúti csomópontoknál.
A 36 kilométer hosszan épülő, 2×2 sávos új nyomvonalú pálya projektje két szakaszban készült el az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában. Az egyik szakasz a Pápa és Tét-dél csomópont közötti 18,4 kilométeres út, ahol 15 műtárgy és két külön szintű csomópont, valamint egy vasúti felüljáró épült. A másik szakasz a Tét-dél csomópont és a Győr közötti 17,6 kilométeres út, ahol nyolc műtárgy és négy külön szintű csomópont létesült.
Az út hivatalos átadására a műszaki átadási-átvételi eljárást követően kerülhet sor.
TV-s szerkesztő: Kárpát Zsolt