2023-ban is folytatják a kemény munkát a városrendészek Győrben. 2022-ben is azért dolgoztak, hogy a város rendben legyen, lakói pedig biztonságban érezhessék magukat. Miletics Mór, a szervezet szakmai igazgatója úgy fogalmazott: a városrendészet maga a rend, amelynek célja, hogy a közterület védelmi feladatok mellet úgy dolgozzanak, hogy az egyéb rendvédelmi szervek munkáját is segítsék és kiegészítsék.
“A 2022-es év az biztos, hogy a maga lehetőségeivel, nehézségeivel, a gazdasági, a háborús és a menekült helyzetre, az energiaválságra való tekintettel biztosan kijelenthető, hogy kihívásokkal teli volt, de azt gondolom, sőt határozottan ki merem jelenteni, hogy azokat a célokat és lehetőségeket, amiket kitűztünk magunk elé, azt sikerült végig vinnünk vagy befejeznünk vagy úgy lezárnunk az évet, ami átmegy akár a 2023-asba és folytatjuk a továbbiakban is. Ki lehet jelenteni, hogy nem volt könnyű, de el tudtuk végezni és el is végeztük a feladatunkat”- számolt be a Győr+ Médiának Miletics Mór, a Városrendészet szakmai igazgatója, aki hozzátette, hogy a városrendészekre 2023-ban is intenzív munka vár.
“A gazdasági helyzet az sajnos nem javul, így nagyobb fejlesztéseket nem tudunk jelenleg véghezvinni, az adott feladatainkat azonban 100 %-osan el tudjuk látni a jövőben is, illetve fejleszteni mindenképpen fogunk abban, hogy a felméréseink alapján a roncsautók, melyek száma lényegesen megnövekedett Győr város területén, ezeket jobban és határozottabban begyűjtjük, ehhez kellenek majd még telephelyek. Ezeket szeretnénk mindenképp beszerezni és ha ezek megvannak, akkor utána a parkolóhelyeket felszabadítjuk és a lakosság részére visszaadjuk“- fejtette ki a vezető.
Roncsautó elszállítás már tavaly is számtalan esetben történt, de a szervezet munkája sokrétű és napi szinten ellenőrzik például azt is, hogy a nyilvános wc-k és a játszóterek alvóhelyül ne szolgáljanak, a szabálytalanul parkolók ne akadályozzák a forgalmat, a köztéri alkoholfogyasztás megszüntetésével pedig a hangoskodást és a zavaró viselkedést is szeretnék minimalizálni.
“Megalakulásunknál az első és a legfontosabb szempont volt, hogy először a külcsínt teremtettük meg, hiszen nem mindegy, hogy az ember hogyan jelenik meg. Aztán pedig ezt akartuk megtölteni tartalommal, hiszen úgy gondoljuk, hogy ezt sikerült is minőségi tartalommal megtölteni. Ezt igazolják vissza mind a lakosság, mind pedig a vezetői visszajelzések, ennek a hozománya, hogy ma már elmondhatjuk, hogy lényegesen többet keresnek meg minket, nagyobb bizalommal vannak felénk, akár telefonon, személyesen vagy egyéb közösségi médiában és igyekszünk 24 órában ezekre folyamatosan reagálni, a lehető leggyorsabban”- zárta beszámolóját Miletics Mór.