Nagyszabású kiállításon tárták a közönség elé az idei tanévben készült munkáikat a Széchenyi István Egyetem Design Tanszékének építőművészet, formatervezés és tervezőgrafika szakos hallgatói. Az esemény nagy érdeklődés mellett zajlott, a megnyitóra megtelt a győri Torula kiállítótér.
A Széchenyi István Egyetem Művészeti Karán 2021 szeptemberében indultak először designképzések, amelyek azóta az intézmény fontos részeivé váltak. A gyakorlatorientált oktatás során az építőművészet, formatervezés és tervezőgrafika szakos hallgatók rengeteg alkotást készítenek. Az idei tanév munkáinak legjavát most először tárták a közönség elé a „Best of Design Campus 2023” című kiállításon, a győri Torula kiállítótérben.
A rendkívül érdekes és színvonalas tárlaton a forma–anyag–technológia kutatások eredményeit éppúgy láthatta a közönség, mint a piaci szereplőkkel közös együttműködések, pályázatok lenyomatait.
Az esemény megnyitóján U. Nagy Gábor, az egyetem Design Tanszékének vezetője úgy fogalmazott, hogy a képzések elindulásával az elmúlt két évben a támogató és motivációs energiák termőre fordultak. „2021 szeptemberében elültettük a gyümölcsöskertet, és itt az első gyümölcsök láthatók” – mondta.
A tárlatot Nagy Zsuzsa győri építész, a Design Hét Győr alapítója nyitotta meg. „A design mindennapjaink része, véleményt alkotunk és döntést hozunk általa. A designnak és épített környezetünknek szemléletformáló ereje van. Remek eszköz arra, hogy értékrendet és identitást fejezzünk ki vele” – fogalmazott, hozzátéve, hogy a kiállítás révén élményszerűvé válik a fiatalok világlátása és érzelmi inteligenciája, valamint a mögötte álló egyetem gondoskodása.
A hallgatóknak azt kívánta, hogy a tárlat címével összhangban törekedjenek mindig a legjobbra, mert csak a jó design képes emelni életminőségünket és érzelmi világunkat.
Gollowitzer Szabina grafikusművész – aki Uhl Gabriella művészettörténésszel együtt a kiállítás kurátora volt – annak fontosságára hívta fel a figyelmet, hogy a legjobb munkák válogatása, a tárlat tervezése, megvalósítása során mindenki jobban megismerte a másikat, és megtanulták tisztelni nemcsak egymást, hanem a tárgyakat és alkotási folyamatot is.