Különleges akciónak lehetett részese a Győr+ Média. A kezdő vállalkozásokat segítő szervezet nyári táborában hat lelkes gyerkőc projektjét, „A Lemon Kids-et” kísérhettük végig. A fiatalok, ahogy a legtöbb vállalkozó, elsőként limonádé standot működtettek a Széchenyi téren. A gyerekek piackutatást végeztek, majd beszerezték az alapanyagokat, elkészítették az italokat, végül szórólapoztak és árultak. A befolyt összegből pedig a tábor végén közös fagylaltozást szerveznek.
Volt olyan időszak, amikor sorok álltak a fiatalok limonádés pultja előtt. A nagy melegben igazán jól esett a belvárosi sétálóknak egy kis hűsítő. A startup tábor gyerkőcei, a “Lemon Kids” tagjai megtapasztalhatták milyen is kezdő vállalkozónak lenni.
„Az a célunk, hogy Győrben legyen startup-élet, és vállalkozzanak minél többen, ebben szeretnénk mindenkinek segíteni. Így jött az ötlet, hogy indítsunk egy gyerektábort, hogy a legfiatalabb korosztályt is meg tudjuk szólítani. Mivel minden vállalkozó azzal kezdi, hogy limonádés standot üzemeltet, ezért nekünk is a heti projektünk arról szólt, hogy ide ki tudjunk települni, de voltunk piackutatást végezni, a gyerekek kérdőíveztek, ki hogyan szereti inni a limonádét, most pedig adományokat vártunk, amit elfagyizunk majd közösen.”– számolt be Sury Dalma, az egyesület egyik alapítója.
A fiataloknak a legkisebbek is dobtak be adományt, a kis csapat pedig sokat tett azért, hogy projektjük sikeres legyen. Árultak hagyományos és gyümölcsös limonádét is, forgalmukat pedig nem bízták a véletlenre, odaszaladtak a sétálókhoz és saját készítésű szórólapokkal invitálták őket a hűsítőre. “Hétfőn adatokat gyűjtöttünk, megkérdeztünk embereket, hogyan isszák a limonádét, mert akkor úgy fogjuk majd elkészíteni. Az emberek az elején nem voltak segítőkészek, meg mi is kicsit bátortalanok voltunk. Nehéz volt először, de most már könnyebb. Sok a vendégünk, szerintem jól zajlik az egész, viszik a limonádét, mint a cukrot.” – mesélte Stoner Panna Léna.
A gyerekek mindent közösen szereztek be, készítettek elő és az árusításnál is megvolt az összhang, na meg a munkamegosztás. “Szerintem nagyon sikeresek vagyunk. Eredetileg 50 poharat vettünk volna, de végül 75-öt vettünk és már majdnem mindegyik elfogyott, szóval szerintem több vásárlót kaptunk, mint amire számítottunk. A munkamegosztás is jól működik.”- emelte ki Koch-Beyer Tamás.
“Szerintem nagyon sikeres ez az egész, sokan jönnek, szinte mindenki azonnal igent mondott.”- áradozott Takács Viktor Avalló. Pető Bátor pedig a különleges feladatáról beszélt. “Nekem az a szerepem, hogy az embereket plakáttal leszólítom, hogy jöjjenek ide és vegyenek limonádét. Én nem erre számítottam, azt gondoltam, hogy kevesebb lesz a forgalom, de ez most egy pozitív löketet adott, hogy rengetegen mondják, hogy szívesen jönnek és ez megerősít. Van, aki goromba, de minden eladott limonádé után jobban érzem magam, hogy sikeres ez a vállalkozás és jó, hogy ezt mi csináltuk.” – fejtette ki a fiatal.
A tábor végén tehát jöhet a jól megérdemelt fagylalt, hiszen az adományokból hűsítő gombócok lesznek majd, amit a keményen dolgozó csapat együtt fogyaszt el.
TV-s szerkesztő: Németh Boglárka