Csütörtökön adták át hivatalosan a 81-es számú főút Tatai úti megújult turbókörforgalmát. A stratégiai jelentőségű, nagy forgalmú közlekedési csomópont 930 millió forintos uniós támogatásból és a győri önkormányzat 200 millió forintos önerős hozzájárulásából készülhetett el.
Nagy jelentőségű, hogy új körforgalom épülhetett, hiszen a beruházás nagyban érintette a 81-es számú főutat, amely egyrészt biztosítja a Székesfehérvár és Győr közötti közlekedési kapcsolatot, másrészt fontos kivezetési pontja a győri autópálya- körgyűrűnek, valamint a város déli agglomerációjának ütőere. Jelentős tömegközlekedési forgalmat is lebonyolít, és a városon belüli szakasza fontos áteresztő pont az Ipari Park, az Audi-gyárkomplexum, valamint a régi iparterületek felé.
Dr. Dézsi Csaba András polgármester köszöntőjében kiemelte: a város fejlődik, látszik, hogy már ennél a Tatai úti körforgalomnál kezdődik az iparterület. „Nagyon nagy forgalom bonyolódik itt le, korábban borzasztó viszonyok voltak, nemcsak a forgalom szempontjából, hanem a környezete miatt is. A most kiépült csomópont 1,2 milliárd forintba került, amelyből megújultak a kapcsolódó utak, elkészült a kerékpáros és gyalogos sáv, és egy új közlekedési rend alakult ki. A város 200 millió forintot tett hozzá a körforgalom kialakításához, és mintegy 40 millió forintot ahhoz, hogy azok a járdák megépülhessenek, amik nem voltak benne a tervben.”
„Régóta várt és fontos beruházást adunk át. Az a megkezdett munka, amit kormányzati és győri összefogással valósítottunk meg, komoly eredményt hozott. Az volt a célunk, hogy az Ipari park megközelítését javítani tudjuk. Győr jövője szempontjából a legfontosabb, hogy biztos munkahelyek legyenek, fejlődő, innovatív városban élhessünk. Ehhez volt szükséges fejleszteni az infrastruktúrát” – ezt Kara Ákos országgyűlési képviselő emelte ki. Simon Róbert Balázs országgyűlési képviselő pedig arról beszélt, hogy a beruházás a város további fejlődését, a munkavállalók, az erre közlekedők biztonságát és kényelmét szolgálja.
Hajszán Gyula és Diligens Tibor, a terület önkormányzati képviselői örömüket fejezték ki, hogy könnyebb és biztonságosabb lesz a közlekedés a beruházás jóvoltából a városrészükben.
Radnóti Ákos városüzemeltetésért is felelős alpolgármester szerint nagyon nehéz volt itt a közlekedés, az átépítést követően azonban dinamikusabb lesz a forgalom. Az alpolgármester hangsúlyozta: minden útfelújítás, útépítés rendkívül fontos, ami a városban történik.
Az átépítést követően a belváros felől a 81-es számú főútról a Tatai út irányába a reggeli csúcsidőszakban jelentkező nagy balra kanyarodó forgalmat két forgalmi sáv indítja és fogadja. A délutáni csúcsidőszakban a Tatai út felől a belváros irányába haladó jobbra kanyarodó forgalmat szintén két-két forgalmi sáv biztosítja. Két sáv épült a főút Székesfehérvár felőli ágán és a József Attila úti ágon is.
Megszűnt a teljes értékű ötödik csomóponti ág, csak bejárata van a benzinkút irányába és a Banai utcába. A Banai utca közvetlen kijárati csatlakozása megszűnt, új kijárati forgalma a 81-es számú főút Fehérvári úti csomóponti ágához kapcsolódik. A Tatai úton a körforgalomhoz közeli benzinkút-kihajtó ág és a volt házgyári terület csomópontja a Tatai úti csomóponti ág 2×2 forgalmi sávra bővülése miatt jelzőlámpás irányítást kapott. Ennek köszönhetően a reggeli és délutáni csúcsidőszakban is megfelelő kapacitást biztosít az Ipari Park irányába és vissza. Új autóbusz-megállók és gyalogos átkelőhelyek is létesültek.
A „Munkaerő mobilitás támogatása Győrben (Tatai út–81. sz. csomópont)” című, TOP-6.1.5-16-GY1-2018-00005 azonosítószámú projekt az Európai Regionális Fejlesztési Alapból és hazai központi költségvetési előirányzatból valósult meg.
Galéria: Vig Norbert
TV-s szerkesztő: Zombai-Kovács Ákos
(x)