Az Audi Hungaria vezére az Indexnek adott nagyinterjút. A február 1-jén kinevezett szakember a portálnak nyíltan beszélt az autóipar jelenéről és jövőjéről, abban a győri termelés szerepéről, illetve szólt arról is, hogy nem építenek akkumulátorgyárat.
Az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke az Indexnek adott nyilatkozatában kifejtette: a kezdetek óta jó kapcsolatot ápolnak mind a kormányzattal, mind a miniszterekkel, mind pedig a várossal. “Mint minden nagy iparvállalat, amelyik beruházást indít, termelésével értéket teremt, munkahelyeket hoz létre és tart fenn, úgy az Audi Hungaria is megállapodásokat köt a mindenkori magyar kormánnyal, illetve a helyi önkormányzattal. Ez így történt a motorgyár startgombjának 1993-as megnyomását megelőző időszakban és a teljes vertikumú járműgyárunk 2012-es megépítése előtt, de azóta is konstruktív párbeszédre törekszünk városi és kormányzati szinten egyaránt” – mondta Michael Breme.
A szakember úgy fogalmazott, hogy az elmúlt 30 év nagy sikereinek eredményeképp a négykarikás társaság több pénzzel járult hozzá Győr költségvetéséhez, mint arra előzetesen bárki is számított. Közben azt is kiemelte a vállalat vezetője, hogy jelenleg 12 ezer főt foglalkoztatnak, beruházásaik összértéke pedig meghaladja a 12,5 milliárd eurót. “Ezzel a régió legnagyobb munkáltatója és a magyar járműipar legnagyobb befektetője vagyunk” – tette hozzá az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.
Az elmúlt hetekben tapasztalt árvízi helyzet kapcsán Michael Breme elmondta, akkor Ingolstadtban valóban részlegesen leállt a termelés, de szerencsére Győrben sem a város, sem a gyár nem került veszélybe, amikor a Duna elérte a legmagasabb vízállást, ugyanakkor kifejtette, hogy megvan a terv arra az esetre, ha cselekedni kell.
Michael Breme korábban is több szálon kötődött a győri vállalathoz, új pozíciójáról pedig úgy nyilatkozott: “Nagyszerű a gyár, nagyszerű a csapat, megtiszteltetés, hogy betölthetem az új pozíciómat.”
Természetesen az Indexnek adott interjúban a jövőről is szó esett. “A foglalkoztatás és a termelési kapacitás kiterheltségének fenntartása, a jövőképesség elmélyítése újabb és újabb feladatokat hozhat ide, a Rába partjára. Ez a mi utunk, a vezetésemmel erre haladunk tovább” – hangsúlyozta. A vezető ugyanakkor elmondta azt is, hogy normális, partneri viszonyt ápolnak a kormánnyal, megbeszéléseiken a magyar autóipar további sikereire összpontosítanak, hiszen ez a közös érdek. Breme úgy véli, Magyarországon kiváló szakemberek állnak rendelkezésre a járműgyártás területén, az ütőkártya pedig a logisztika. “Itt vagyunk Európa szívében, a központi fekvés hozadéka a kiváló közlekedés, túl a légi közlekedésen, közúton és vasúton is könnyű eljutni A pontból B-be. Győrben mindez együtt verhetetlen ajánlat, alighanem hasonlóképp látják az ország más városaiban működő autóipari beruházások is” – fejtette ki véleményét a portálnak az Audi Hungaria igazgatóságának elnöke.
A járműipar egésze, beleértve az Audit is, elkötelezett az elektromobilitás mellett. “A járműveink ciklusterve és az új modellkínálatunk is következetesen erre épül, ez egyrészt szükséges is ahhoz, hogy a szén-dioxid-kibocsátási követelményeket teljesítsük, másrészt, ha Kínában úgy döntöttek, hogy a villanyautóké a jövő, és továbbra is labdába szeretnénk rúgni ott, akkor vonzó kínálatra van szükségünk” – ismertette, majd gyorsan hozzátette: “Sem az Audi, sem a Volkswagen nem épít akkumulátorgyárat Győrben. Örülök ennek a kérdésnek, mert sok a félreértés. Most mindent elmondok az akkumulátorokról, amit fontos lenne a közvéleménynek is érteni, látni. Így van, az elektromos autó nem tud akkumulátor nélkül közlekedni, az akkumulátorok pedig nagy tömegűek, a szállításuk is nehézkes. Eddig ez tiszta sor. Fontos azt is tisztázni, hogy mi sosem beszéltünk az akkumulátorgyártás, vagyis az akkumulátorcella-gyártás idehozataláról, csupán az akkumulátorok összeszereléséről, ami a mai műszaki színvonalon nem káros a környezetre!”
A teljes interjú itt olvasható!
Forrás: Index