A jelen és a jövő színháza mottóval hirdette meg évadát a győri teátrum. A Győri Nemzeti Színház társulata gőzerővel próbál a Nagyszínházban és a Kisfaludy Teremben, szombaton pedig megtartják az első bemutatót.
A Két úr szolgája és a Chioggiai csetepaté után érkezik a harmadik Goldoni darab, a Mirandolina Mózes Anitával a címszerepben. A fanyar komédiát Vladimir Anton állítja színpadra, formabontó rendezése kiváló nyitánya lesz a győri színház új fejezetének.
„Goldoni örökbe bevéste magát az egyetemes színháztörténetbe. Reformálta és újra kitalálta e műfajt a commedia dell’arte után. Hasonló párhuzamot találunk ma is, hiszen a járvány alaposan felforgatta az életünket, és ehhez alkalmazkodnia kell a színháznak is – vallja a rendező.
„A Goldoni előadáshoz az egyik kulcsszó az építkezés, ez látható a színpadon, és bár nem lehet tudni, hogy pontosan mi épül, de az biztos, hogy valami más, ami tele van meglepetésekkel, meg kell újulni ahhoz, hogy újra tudjuk értékelni létünket.”
Goldoni a Mirandolinában nem kevesebbre vállalkozott, minthogy feltérképezze a férfi és nő közti viszony mibenlétét. Az olasz drámaíró a 18. században úgy alkotta meg az irodalom egyik első feminista alakját, hogy ez az irányzat akkor még nem létezett. Mirandolina hús-vér ember, aki nemcsak kivívta, de fenn is tartja önállóságát. A szerző egy zárt világba kalauzolja a nézőt, ahol a középpontban a csábos, mégis megközelíthetetlen úrnő és a körülötte lihegő férfi vendégek állnak. A híres nőgyűlölő hírében álló Ripafratta lovag az egyetlen, aki eleinte ellenáll.
Az előadás címszereplője Mózes Anitát, a lovagot Fejszés Attila alakítja. Főbb szerepekben láthatjuk még Posonyi Takács Lászlót és Pörneczi Attilát. A fanyar komédia díszletéért és jelmezéért Csiki Csaba a felelős.
Forog a színpad és újra forog nagy sikerű színházi műsorunk is. Jövő hétfőn ismét jelentkezik Kulisszák mögött című magazinunk a Győr+ Tv-ben.
Fotógaléria: O. Jakócs Péter