
Mit tanulhatunk az ázsiaiaktól az oktatás terén?
Az ezredforduló óta a kelet-ázsiai oktatási rendszerek vezetik az olyan nemzetközi teljesítmény-rangsorokat, mint a PISA és a TIMSS. Mi ennek az oka? Többek között erre a kérdésre keresik a választ Prof. Dr. Halász Gáborral, az MCC Tanuláskutató Intézetének senior kutatásvezetőjével és Aisi Livel, a Nazarbajev Egyetem adjunktusával az MCC következő előadása során.
Az MCC Tanuláskutató Intézete nemzetközi szakértők bevonásával készítette el a Learning from Asia in Education című kötetét, amelyben bemutatja a kelet-ázsiai oktatási rendszerek sajátosságait. A könyv olyan érdekes kérdéseket is érint, mint például: miként nevelik a gyerekeket Kínában, mit jelent a „tigris anyuka” jelenség, és hogyan határozza meg mindez a családi és iskolai kultúrát. Emellett arra is választ kapunk, hogy vajon a kelet-ázsiai pedagógia mennyire áll távol a magyar oktatási rendszertől.
Az előadás során megtudhatjuk, hogy melyek azok a sikeres módszerek és jó példák, amelyeket érdemes lenne átvenni a kelet-ázsiai oktatásból, és hogyan alkalmazhatnánk őket a magyar közoktatásban és szakképzésben.
Az előadás angol nyelven zajlik, tolmácskészüléket biztosítanak.
Vendégek:
Li Aisi, a Nazarbajev Egyetem adjunktusa
Halász Gábor, Senior kutatásvezető, MCC Tanuláskutató Intézet
A rendezvény helyszíne: MCC győri képzési központ (9021 Győr, Árpád u. 34.)
Ideje: 2025. 02. 26. (szerda) 17:30 –19:00
További információk:
www.mcc.hu
+36 30/905 5648
Szöveg: MCC