Jelenleg három nagyobb útfelújítási program zajlik városunkban. Annak jártunk utána, hogy ezek milyen készültségi fokban vannak, hogyan érintik a közlekedést és mikorra készülnek el. Bozsoki Szilveszterrel a Polgármesteri Hivatal infrastruktúra és fejlesztési csoport vezetőjével beszélgettünk.
Mindhárom esetben stratégiai jelentőségű út Európai Uniós forrásból történő megújításáról van szó. A város vezetése nagy gondot fordított arra, hogy a győriek megfelelő körülmények között élhessenek és közlekedhessenek, legyen szó a munkába járásról, vagy a sport- és szabadidős komplexumok elérhetőségéről. Szeretnék korszerűvé és biztonságossá tenni a közlekedést mind a személy-, a tehergépjármű forgalom, a közösségi közlekedés, valamint a gyalogosok és a kerékpárosok számára egyaránt. Ezen utak rendbetétele, a körforgalom bővítése és új kerékpárút építése is ezeket a célokat szolgálja.
Szigethy Attila út – Ipar utca felújítása
A tavaly júniusban kezdődött beruházás keretében már megújult a Szigethy Attila út Kodály Zoltán utca és Ifjúság krt. közötti szakasza, továbbá az Ipar út, Fehérvári úti körforgalom és Ipar úti felüljáró közötti szakasza. Megtörtént a szegélyek közötti burkolat felújítása, 15 darab aknafedlap szintben lévő cseréje, és az érintett területek füvesítése is.
Jelenleg zajlik az Ipar utca felújítása a felüljáró és a Munkás út között. A két szélső sáv kötőrétege már készen van. Húsvét környéken kezdődik a két belső sáv aszfaltrétegének kimarása, május elején történik meg az aszfaltozás. A két meglevő buszmegállót buszöblökké alakítják át, és további egy buszmegálló öböl kialakítása is megtörténik. További három buszmegálló pályaszerkezetét pedig megerősítik. A munkálatok miatt a következő napokban kiterelik a forgalmat a két szélső sávba. Május végéig kell szakaszos lezárásra számítani.
Az Ipar úton, mivel túl közel vannak a házak az úthoz, műszakilag nem megoldható a zajvédő fal telepítése, de az új burkolat csökkenti fogja a zajszennyezést. Valamint, ha megépül a tervezett új Mosoni-Duna híd, akkor az, az Ipar útba fog becsatlakozni, többek között ezért is vált szükségessé a felújítás – tájékoztatott a szakember. A munkálatok befejezésének határideje június 17. A kivitelezés bruttó 528 millióba kerül, amely európai uniós támogatással valósulhat meg.
Reptéri út
A Reptéri úton is zajlanak a munkálatok, ahol egyidejűleg útfelújítás és kerékpárút építése is folyik. Már elkészült a Martin utcától a vasúti kereszteződésekig az útépítés, kötőréteg szinten, jelenleg a vasúti kereszteződéstől a Hűtőház utcáig van folyamatban a munka. Itt megtörténik a teljes pályaszerkezet cseréje, kétoldalt leállósávot létesítenek, „faltól falig” rendezik a közterületet, a járdával együtt. A beruházás bruttó összege 659 millió forint.
Az út mellett egy új, 2,1 km hosszú, egy oldalon vezetett kétirányú kerékpárút épül, mely a Pesti úti, EuroVelo 6 nemzetközi kerékpáros útvonalba fog becsatlakozni. A kivitelezés bruttó összege 273 millió Ft, amely szintén európai uniós forrásból készülhet el.
A következő hetekben a Reptéri út fentebb említett szakaszán is torlódásra lehet számítani, korlátozásokra, félpályás útlezárásra és jelzőlámpával irányított egyirányúsításra kell készülnie az arra járóknak – hívta fel a figyelmet Bozsoki Szilveszter. A munkálatok végső befejezése július 4.
Tatai út – 81. számú főút – József Attila út körforgalmú csomópont
Tavaly májusban kezdődött a Tatai út – 81. számú főút – József Attila út körforgalmú csomópontjának kapacitásbővítése. A Tatai úton 80 százalékos készültségű a teljes közműkiváltás, és az új közvilágítási rendszer kiépítése. Április végére készülhet el kötőréteg szinten a 2×2 forgalmi sáv a körforgalomig. Ezt követően a 81-es számú főút érintett szakaszán folytatódnak a közműkiépítések. A meglévő csomópont turbó körforgalom lesz. A terv a Tatai út és a 81. számú főút 2×2sávosra bővítése. A munkálatok végeztéig korlátozásokra folyamatosan számítani kell.A projekt befejezési határideje november 17. A kivitelezés 954 millió forintos uniós támogatással és 40 millió forintos önrésszel valósul meg.
„Türelmet, nyugalmat kérünk az autósoktól, hiszen az utakat nem lehet másképp építeni, felújítani csak forgalomkorlátozás mellett. Szükségesek a lezárások, terelések, de ha elkészülnek a fejlesztések, sokkal jobb minőségi utakon, dinamikusabban, gyorsabban, kevesebb várakozással közlekedhetnek az arra járók – mutatott rá a szakember.