Diáktudósítók

Oktatás a covid-járvány idején

Fotó: Győr+
Győr+
2022.01.19. 15:59

A Városházán többször is belekóstolhattak az újságírói lét rejtelmeibe azok a fiatalok, akiket a Győr+ Média munkatársai is segítettek. Most saját cikkeiket közöljük.

A Városháza Diáktudósítói beszámoltak a veszélyhelyzet alatti online oktatásról.

„Rideg képernyő bámul vissza ránk”

Képzeljük csak milyen lehet úgy elkezdeni egy életet, hogy már az alapokat sem sikerül teljesen elsajátítani. 2020 márciusáig elképzelhetetlennek tartották, ami mára már nem okoz meglepetést. Az iskolakezdők jelentős része ezeknek a következményeknek a hatását, mind az általános és középiskolákban is megérezik. Hiszen lehetetlen például biztos alapokra helyezni a tanulást egy-egy betű hiányában.

A covid járvány miatt az oktatási rendszer kezdetben nem tudott lépést tartani az elvárásokkal, napjainkra azonban már annyit fejlődött, hogy egy diák a betegsége esetén is könnyedén részt tud venni egy jelenléti órán. Az online tartott tanóra után a „szünetben” nincs lehetőség az osztálytársakkal való kötelék erősítésére, csupán a rideg képernyő bámul vissza ránk. A monitor előtt visszajelzés hiányában, személyes kapcsolatok nélkül, nem tudjuk, kihez fordulhatunk mind tanulási, mind egyéni problémákkal. A diákok jelentős része ugyanis ezekkel a problémákkal küszködött, ennek azonban senki nem adott hangot.

Az online oktatás ideje alatt sokak személyiségére hatással volt az egyedüllét, emiatt egyre nagyobb problémát jelent a közösségbe való visszailleszkedés, és az újraszocializálódás nehézségeivel kell szembenézniük a diákoknak.

A jó tanulmányi eredményekhez nemcsak megfelelő oktatás, hanem a kiegyensúlyozott lelkiállapot is elengedhetetlen. A diákok, tanárok és az iskola kölcsönös együttműködésének köszönhetően remekül működött a digitális oktatás és jól sikerült a visszailleszkedés a jelenléti oktatásba.

Bertalan Blanka 12/A  és Kopasz Gergő 12/B
Hild József Építőipari Technikum

A reál tárgyakat nehezebb tanulni

Villámcsapásként jött a hír, mindössze egy hétvégét kaptak az iskolák az átállásra, de ennek ellenére mindenki gyorsan reagálta le a helyzetet, senkit nem hagytunk egyedül, senkit nem engedtünk elveszni a rengeteg információ és kétely közt, számíthattunk diáktársainkra és tanárainkra egyaránt ebben az újdonsült, kényszer szülte szituációban. Osztálytársainkkal folyamatosan tartottuk a kapcsolatot online platformokon, segítettük egymást, a fizikai találkozások hiányát igyekeztünk enyhíteni. az órák több mint 90%-át élő bejelentkezések formájában tartottuk meg, mikrofon és kamera segítségével „találkoztunk” és tanultunk nap, mint nap. Az online tanulás során éreztük meg igazán a humán és reál tantárgyak közötti különbséget is, hiszen míg a történelem vagy az irodalom könnyen elsajátítható odafigyeléssel és alapos tanulással, a matekhoz és fizikához hasonló tantárgyak már nagyobb gondot okozhatnak személyes magyarázat hiányában. Digitális rajztábla segítségével tették érthetőbbé a matematika példákat, az online órák alatt kivetítették és a diákokkal közösen oldották meg a számolásokat, ezzel segítve a tanulókat.

Mics Flóra 11.J
Baksa Kálmán Gimnázium

Idén enyhébb volt a korlátozás

Sajnos a tavalyi évet leginkább online oktatásban töltöttük. A korlátozások ellenére azokat a közösségi eseményeket, amelyeket az előző tanévben a vírus miatt le kellett mondanunk, idén szerencsére a járványügyi szabályok betartásával megrendezhettük. Ilyen feledhetetlen élményeket jelentett a 9. osztályos tanulók bemutatkozása a gólyabáli műsorokon, valamint a végzősök szalagavató ünnepsége. Utóbbi programot már csak védettségi igazolással látogathatták a szülők.

Ugróczi Linda 10. T. , Csaplár Kata 10. I.
Győri SZC Krúdy Gyula Turisztikai és Vendéglátóipari Technikum

Minden rosszban van valami jó

Nemrég kiderült, hogy egyik osztálytársunk covidos lett, és 10 napon keresztül nem hagyhatjuk el az otthonunkat. Sem edzés, sem meccs, sem verseny, sem képzés, sem rokonlátogatás, sem találkozás a barátokkal… Az órák miatt nem aggódtunk, a korábbi tanévekből tudtuk, hogy azokat online megtartják, csak az iskolapad helyett a szobánk íróasztala mellett fogunk dolgozni.

Szerencsére senki más nem lett koronavírusos az osztályból. Mostanra a jókedvünk is visszatért, és az első szárnypróbálgatásunk az újságírásban éppen ebből az élményből született.

Fias Sebestyén Álmos és Majlinger Máté, 5.B
G
yőri Nádorvárosi Ének-zenei Általános Iskola

A fenti írások a Diáktudósítók saját munkái, nem a Győr+ Média munkatársai által készített sajtótermékek. A Győr+ Média megjelenítési lehetőséget biztosít az elkészült anyagoknak.

Kapcsolódó témák: #diáktudósítók |