Annyira leromlott a Budapest-Győr-Hegyeshalom vasúti fővonal állapota, hogy ideiglenes sebességkorlátozást kellett bevezetni.
A Budapest-Győr-Hegyeshalom fővonal állapota ugyanis annyira leromlott, hogy a 140 km/órás pályasebesség helyett ideiglenesen 100 km/órára korlátozzák a megengedett sebességet a Biatorbágy és Szárliget közötti 29 (!) kilométeres szakaszon – írja a Totalcar.
Az 1-es számú vasútvonal Magyarország legforgalmasabb, folyamatosan kapacitáshatáron üzemelő vasútvonala, amely amellett, hogy jelentős elővárosi forgalmat bonyolít, Magyarország legfontosabb nemzetközi vonala is, napi többszöri vonatokkal Németország és Svájc, valamint óránkénti vonatokkal Ausztria felé.
A MÁV tájékoztatása szerint a kihelyezett „lassújelek” miatt a menetidő 5-10, de esetenként 10-20 perccel is meghosszabbodhat. A vasúttársaság hivatalos indoklása szerint „a pálya korossága többszörösen meghaladta tervezési életciklusát”, illetve az „állapotromlást az idei nyáron tapasztalt intenzív esőzések és az elmúlt napok hősége felgyorsította.” A MÁV szerint a probléma megoldására részletesen kidolgozott tervvel rendelkeznek, addig is azonban “a sínek túlmelegedése esetén a magyar kötöttpálya-hálózat más szakaszain is, további sebességkorlátozások révén garantálható csak a közlekedés biztonsága”.
A Közlekedő Tömeg egyesület a Facebookon reagált a MÁV közleményére, szerintük „a vasúti pályát az elmúlt 40 évben senkinek sem jutott eszébe karbantartani, ezért a vasúti síneket a vasbeton “talpfákhoz” rögzítő, akkoriban még fából készült csavartiplik egyszerűen elporladtak”.
Forrás: totalcar.hu