A térségben hiánypótló online marketingmenedzser képzést indít a győri Széchenyi István Egyetem ősztől. A jelentkezők az intézmény oktatóitól és gyakorlati szakemberektől tanulhatnak a folyamatosan változó, egyre népszerűbb és fontosabb területről.
„A Széchenyi István Egyetemen alap- és mesterképzésen is van marketingszak, magyar és angol nyelven egyaránt. A tapasztalatunk az, hogy a vállalatok körében jelentős a kereslet az ilyen végzettségű diplomások iránt, ugyanakkor azt is látjuk, hogy a koronavírus-járvány által is felerősített digitális trendek miatt egyre nagyobb igény mutatkozik azokra a szakemberekre, akik az online marketing világát mélyebben is ismerik” – mondta dr. Kurucz Attila, a Széchenyi István Egyetem Marketing és Menedzsment Tanszékének vezetője ezzel indokolta miért indítanak online marketingmenedzser szakirányú továbbképzést szeptembertől. Hozzátette: az egy év során a hallgatók a kreatív írástól a webanalitika elemzésén át a közösségi média működéséig, hatékony használatáig számos területről szerezhetnek ismereteket, amelyek révén ők maguk fejlődnek, munkahelyük pedig nyereségesebbé válhat.
Dr. Keller Veronika, a tanszék docense arra hívta fel a figyelmet, hogy a térségben hiánypótló képzésről van szó, amelynek nagy előnye a győri egyetem által garantált háttér és magas színvonal mellett az, hogy az oktatásba gyakorló szakembereket is bevonnak, akik a résztvevőkkel a legfrissebb tudást osztják meg. Ez különösen fontos ezen a napról napra folyamatosan változó területen. Ráadásul többen az intézmény volt hallgatóiként térnek vissza – ezúttal a katedrára.
Közéjük tartozik Andersch-Nagy Katalin is, aki széchenyis diplomájával az Open Online Kft.-nél dolgozik online marketingmenedzserként. „Tízéves szakmai gyakorlattal rendelkezem. Nagyon fontosnak tartom, hogy az egyetemen az elméleti alapok mellett az aktuális gyakorlati tudás is megszerezhető legyen. Emiatt oktatok óraadóként a marketing alapszakon marketinget és marketingkommunikációt, s az a tapasztalatom, hogy a hallgatókat nagyon érdekli ez a terület, hiszen tisztában vannak vele, a világ errefelé tart. A szakirányú továbbképzésre vonatkozó felkérést is ezért fogadtam el, itt közösségi médiát, projektmenedzsmentet és integrált marketing kommunikációt tanítok majd” – magyarázta.
Planéta-Jakus Katalin széchenyis marketing mesterszakos diplomájával az ausztriai Parndorfban található Designer Outletben marketing executive. „Százhetven márkapartnerrel dolgozunk együtt ott. Feladatom sokrétű, de elsősorban a márkák és a különböző események kampánytervezése körül forog. Ezen az új képzésen a »marketingtervezés az interneten« elnevezésű tantárgyat fogom tanítani. A célom a gyakorlati tudás átadásán túl az, hogy én is tanuljak új dolgokat, és új emberekkel kerüljek kapcsolatba” – mondta.
Az oktatók csapatát erősíti Szlafkai Éva kommunikációs szakember, újságíró, közgazdász is. Több mint tíz éve dolgozik a marketing különféle területein, főként online tartalmakat készít. A 365letszikra magazinblog alapítója, a Womenspiration programsorozat és a Nők az úton podcast társalapítója, az Élj kreatívan című könyv szerzője. „Az összes projektemmel a kreatív szemléletmódot népszerűsítem. A képzésen tartalomgyártást és kreatív írást fogok oktatni, nagy hangsúlyt fektetve arra, hogyan hozhatók szinergiába a különféle platformok, miként használhatók jól a közösségimédia-, a podcast- és a videócsatornák, és hogyan lehet olyan releváns üzeneteket átadni, amelyek az énmárkánkhoz illenek” – sorolta.
Rajtuk kívül Nagy Szabolcs, a BSF Media marketingmenedzsere és Cziráki Barbara, a webdesignsuli.hu alapítója fog oktatni a programban. Nagy Szabolcs fő szakterülete a Google hirdetési felülete, a Google Ads, de ezen túl webanalitikát és keresőoptimalizálást is tanít majd. Az oktatás kapcsán azt vallja, hogy ne csak megtanuljuk használni az eszközöket, hanem értsük is őket, hiszen minden piac más és más, így ezen a szakterületen nem csak technikai tudást kell elsajátítani, hanem a gondolkodásmódot és a problémamegoldás készségét is.
Cziráki Barbara a vevőszerző weboldalak szakértője. Meggyőződése: egy honlap elsődleges feladata, hogy pénzt hozzon a megrendelőjének, amely mellett trendi és felhasználóbarát, minden eszközön tökéletes és keresőoptimalizált is kell legyen. Ezen irányelveket figyelembe véve oktat már tíz éve webdesignót és weboldalkészítést. A „dizájnos” weboldalak lépésről lépésre való elkészítésén túl a webergonómiáról és a felhasználóbarát weboldalak titkairól is beszél majd a hallgatóknak.
Az online marketingmenedzser szakirányú továbbképzési szakra augusztus végéig lehet jelentkezni. A képzés a legalább alapfokú oklevéllel rendelkezők számára diplomával, mások számára tanúsítvánnyal zárul.
Forrás és fotó: Széchenyi István Egyetem