A víziközmű-szolgáltatók számára kiemelten fontos, hogy a szolgáltatások biztosítása mellett kellő mértékben felhívják a figyelmet a környezettudatosságra, vízbázisok megóvásának fontosságára, hogy még a jövő generációi részére is élhető környezetet, egészséges ivóvizet tudjunk örökségül hagyni.
Természeti kincsünk védelme érdekében a Pannon-Víz Zrt., az Aqua Szolgáltató Kft., a Soproni Vízmű Zrt. és a Magyar Víziközmű Szövetség szemléletformáló küldetésben vett részt konzorciumként, a KEHOP-2.1.7-19-2019-00022 azonosítószámú, „A klímaváltozás hatása a vízbázis védelmére a Pannon-Víz Zrt., az Aqua Szolgáltató Kft. és a Soproni Vízmű Zrt. területén: szemléletformálás a lakosság körében” elnevezésű pályázat keretében, amely 2022. december 31-én lezárult.
Programsorozatunk egyik kiemelt célcsoportja a fiatalabb generáció volt, hiszen az ő hozzáállásuk nagyban befolyásolja Földünk jövőjét. Ezért a lehető legtöbb óvodába és oktatási intézménybe igyekeztünk eljutni és megtartani szemléletformáló bemutatóinkat, mindezt társítva tanulmányi versenyünkkel, kisfilmjeinkkel és egyéb oktató programjainkkal, eszközeinkkel. Az oktatási hatékonyság érdekében bemutatóhely kialakítására is sor került.
A konzorcium a pályázat keretében pályaorientációs napot, valamint egyéb programokat, kirándulásokat szervezett iskolások részére, a tantervekben szereplő tematikus hetekhez kapcsolódóan. Ennek keretében a diákok ellátogattak a víziközmű-szolgáltatók különböző telephelyeire, illetve víztorony-látogatásokon vehettek részt. Szem előtt tartva az önkifejezést, a fiatalok rajz-, fotó-, vers-, próza- és meseíró-, valamint kisfilmpályázat keretében kifejezésre juttathatták kreativitásukat.
A projekt megvalósítási időszakában a víziközmű-szolgáltatók munkatársai számos alkalommal tartottak bemutató napot vagy különböző rendezvények meghívott vendégeként kitelepülve ismertették a társaságok munkáját, valamint a víz- és szennyvízellátással kapcsolatos tudnivalókat, legtöbb esetben játékos keretek között. A kilátogatók találkozhattak velünk többek között a Győrkőcfesztiválon, az ÚjRadó és Dunamenti Fesztiválon, valamint családi és gyermeknapokon is.
A pályázat rendkívül eredményesen zárult, a konzorcium szinten vállalt 23.527 aktív elérésből 25.962 elérést, valamint a vállalt 270.900 passzív elérésből 2.068.077 elérést sikerült teljesítenünk, azaz programunk során jelentős létszámú közösséget sikerült elérnünk közvetett és közvetlen módon is.
Pályázatunk Magyarország Kormánya megbízásából az Európai Unió 117.399.727 Ft összegű támogatásával valósult meg.