Pénz7-et tartanak a Baross Gábor Közgazdasági Technikumban. A rendezvény lényege, hogy olyan játékos feladatokban próbálhassák ki magukat a város közép- és általános iskolás diákjai, melyek fejlesztik a pénzügyi ismereteiket és tudatosságukat. Az egyik rész egy interaktív, pénzügyi élményóra, mely során a korszerű pénzkezelésről kaptak tájékoztatót a diákok, a többállomásos digitális kalandjáték keretében pedig tabletek segítségével fedezhették fel a banki és pénzügyi világ fogalmait.
Mozgalmas volt a szerdai nap a Baross Gábor Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikumban. A Kossuth iskola diákjai is részt vettek a Baross iskolában megtartott úgynevezett Pénz7 élményóráján.
“Tulajdonképpen ez egy központilag kiadott projekthét, amikor a pénzügyi tudatossággal kapcsolatos ismereteket kell terjesztenünk. Ezt a saját diákjainknak is megvalósítjuk, de szeretettel várunk külsősöket is. Most a Pénziránytű Alapítvány és a Mastercard támogatásával hoztunk létre egy olyan programot, amelyben egyrészt pénziránytűs foglalkozásokat, élményórákat tartunk gyerekeknek, illetve egy digitális kalandjáték van az iskolánk épületében, ahol általános-és középiskolások mehetnek végig az épületen és játszanak, a legjobb csapat pedig nyereményt, jutalmat kap a végén” – tájékoztatott Horváth Linda, a Győri SZC Baross Gábor Két Tanítási Nyelvű Közgazdasági Technikum igazgatóhelyettese.
Horváth Linda szerint a programok célja, hogy a diákok impulzusokat kapjanak és legyenek ismereteik a pénzváltásról, a pénzfelvételről, külföldi utazáshoz szükséges valutaváltásról és a befektetésekről is. Ráadásul mindezt játékos formában szeretnék feléjük közvetíteni.
“Olyan gyerekek, akik korábban nem barátkoztak, egy csapatba kerülnek, és kiderül, hogy ki miben jó, amely kompetenciája korábban nem került elő. Tényleg mindenki olyan mosolyogva távozik és olyan sikerélményeket gyűjt, ami egy hagyományos órán nem valósul meg. Itt rendhagyó módon ismereteket is szerez és jól is érzi magát, közben pedig tanul” – hangsúlyozta az igazgatóhelyettes.
A Kölcsey iskola diákjai nagyon hasznosnak találták a többállomásos feladatot. Kiss Boglárka szerint életre szóló tudást sikerült megszereznie, Kóta Lilla pedig úgy fogalmazott itt olyanokat is megtanulhatott a pénz kezeléséről, amelyeket otthon, saját magától nem tudott volna elsajátítani.
A négy- és ötfős csapatok értékes nyereményekért versenyeztek, közben pedig sokat tanulhattak például a korszerű pénzkezelésről, a költségvetésről és a pénzügyi intézményrendszerről is.