Új bemutatóval lepte meg a győri közönséget a Győri Nemzeti Színház társulata. A „Minden jegy elkelt” címmel műsorra tűzött darabban a honi színjátszás egyik legsikeresebb primadonnájának, az életében sohasem rehabilitált Fedák Sárinak állítanak emléket.
Monodrámának indult, de sohasem lett az. Olt Tamás írt egy színművet Kubik Annának, sok szereplős, édes-bús, több idősíkos, helyenként harsány és esetenként mélabús, sőt tragikus színpadi darab született. Igazi jutalomjáték, amiben lubickolnak a szereplők. Igazi operett, amiben már az első jelenettől kezdve minden néző utálja Honty Hannát, aki a színházi díva minden eszközével meg akarja fúrni Fedák visszatérését a színre a Nagymama címszerepében. Megértik a direktor évődését is: vállalja-e fel a konfliktust az aktuális primadonnájával egy olyan „letűnt” dívával szemben, akit a kommunista bíróság bűnösnek ítélt, és a börtönbüntetése után, kitelepítettként éli mindennapjait egy nyáregyházi szoba-konyhában komornájával, akit egyébkét zseniálisan alakít Mézes Violetta.
Kubik Anna színpadi jelenléte meghatározó a darabban. Csendes, visszafogott alakítása formát ad a méltánytalanul, sőt, ártatlanul meghurcolt színművésznek. Fejszés Attila, ÁVÓ-s tisztként, Csankó Zoltán Molnár Ferencet, és Básti Lajost alakítva biztos pontjai a darabnak. Akiről azonban beszélnünk kell, egy fiatal művész. Még egyetemista. Sóvári-Fehér Anna a fiatal Fedák Sárit játssza Győrben. Egyszerűen tündököl első kőszínházi bemutatóján. Él a szerepben, hisz, picit olyan a főhős, mint ő maga. Körülveszi az az aura, amit az őstehetségnek tartott Fedák Sárit is körülvette, amikor Rákosi Szidi először hallotta szavalni a felvételijén. Nézzék meg a darabot, ha tehetik, hisz olyat láthatnak, ami ritkán adódik meg az életben. Állócsillagként tündököl Kubik Anna, és megszületik egy új: Sóvári-Fehér Anna.
Galéria: Vig Norbert