A magyar színháztörténet eddigi legnagyobb sikerű és leghosszabb életű produkciója, A dzsungel könyve című musical közel harminc év után elhagyja eredeti játszóhelyét. A Pesti Színház után most egy alkalommal Győrött is bemutatják. A január 4-i előadásra gőzerővel készül a Vígszínház társulata, Hegedűs D. Géza rendezővel már karácsony előtt próbálta a musicalt, hogy meghódítsa a közönséget az Audi Arénában.
A családi musicalt minden eddiginél grandiózusabb formában láthatja a nagyérdemű, külön érdekesség, hogy az eredeti szereposztásból ketten is játszanak a szuperprodukcióban, az Akelát alakító Borbiczky Ferenc és Balu szerepében az ország kedvence, Reviczky Gábor.
Nincs ember, aki ne ismerné és ne szeretné a 75 éves színészkirályt. Bárkinek is mondtam, hogy milyen különleges forgatásra és beszélgetésre készülünk a nemzet művészével, ismeretlenül is azzal nyitott, hogy reméli, jól van, és üzeni neki, szeretné még sok jó szerepben látni színpadon és filmen! (És hogy lesz-e Üvegtigris 4.? – szerk.) Reviczky Gábor vallja, hogy a színészetet nem lehet abbahagyni, és hiába a sejteket felemésztő kór, Don Quijoteként dacol a szélmalmokkal. Egyelőre győzedelmeskedik, legyűri az orvosi szakvéleményeket is. Délelőtt próbál, előadásai hosszú évtizedek óta telt házzal mennek a fővárosban, a felé áradó szeretet és figyelem kitapintható, élettel töltik meg.
Adventi beszélgetésünk kiindulópontját természetesen az aktuális győri bemutató adja. A dzsungel könyve című zenés darab premierjét 1996. január 18-án tartották a Vígszínház Váci utcai játszóhelyén, a Pesti Színházban. A győri előadás különlegessége tehát, hogy a fővárosi ősbemutató óta, vagyis 29 éve az eredeti darabot máshol nem játszották. A teátrum akkori igazgatója, Marton László jóslata, miszerint „ez lesz a magyar színháztörténet egyik legnagyobb sikerű és leghosszabb életű produkciója”, valósággá lett, bár kezdetben rossz kritikákat kapott. „A rendező, Hegedűs D. Géza el is volt egy kicsit keseredve, hogy így fanyalognak a kritikusok, akik akkoriban szisztematikusan húzták le a fővárosi bemutatókat. Mondtam is neki, nyugi, Géza, én ebből megyek nyugdíjba! Végül is teljesen mindegy, mit irkálnak a kritikusok, úgyis a néző dönt.” Nos, január 4-én 1453. alkalommal mondja azt a nagyérdemű a színészekkel és táncosokkal együtt, hogy „egy majomban őrlünk!”
A nemzet művésze azt is elárulta, hogy gyermekkorában nem igazán tudott mit kezdeni az eredeti, kiplingi történettel. A tatabányai fiút, aki már négyévesen a bányavidék srácaival bandázott, az indiános történetek jobban elvarázsolták. A Vígszínház előadása, köszönhetően Békés Pál írónak és Radnóti Zsuzsa dramaturgnak, a gyermek felnőtté válásának történetén keresztül mesél az emberben lakozó állati ösztönről, a kirekesztés örök problematikájáról, mely minden generációt érint. „Ezt az előadást komolyan kell játszani, nem lehet félvállról venni, elhülyéskedni. A tét nagy, hisz a jövő nézőit kell a színház ügyének megnyernünk. Nem csaphatjuk be őket, mert akkor magunkkal szúrunk ki.”
A Kossuth- és Jászai Mari-díjas művész a színészközpontú előadásokban hisz. Rusznyák Gábor rendező Reviczky személyében a legmegfelelőbbet találta meg Argan szerepére, 2000 óta ő a Képzelt beteg a Pesti Színházban, bevallása szerint nincs két egyforma alakítása. Egészségi állapota lehetővé tette, így ősszel visszaült a zongora mögé, a közönség ismét láthatja Simon Péter szerepében a Valahol Európában című musicalben. Továbbra is a legnézettebb napi sorozat, A mi kis falunk sztárja, és bár többször nyilatkozta, hogy újabb szerepet nem vállal, igent mondott Eperjes Károly felkérésére. Vezetésével a Magyar Színházban próbálja a Hamlet című drámát, februárban láthatjuk a zseniális Színészkirály szerepében.