Alig fértek be a terembe a szülők szombaton a Sün Balázs Óvoda Gyógypedagógiai Hálózata által első alkalommal rendezett iskolaválasztáshoz kapcsolódó ötletbörzén.
A Segíts, nemsokára iskola! elnevezésű rendezvényre az iskolát jövő szeptemberben kezdő, speciális nevelési igényű (sni) gyermekek hozzátartozóit várták, ahol előadásokkal, gyakorlati tanácsokkal, a felmerülő kérdések megválaszolásával, játékbemutatóval és könyvajánlóval készültek a Sün Balázs Óvoda Gyógypedagógiai Hálózat szakemberei. Olyan családok kaptak személyes meghívót az ötletbörzére, akiket a hálózat segít az sni gyerekek nevelésében. Most a szülők gyermekek nélkül érkeztek, és bár az óvodák is szerveznek fogadóórákat a leendő iskolásoknak és szüleiknek, a mostani alkalomra is jutott sok kérdés a köznevelési törvény változása miatt is, amire választ kaptak a részt vevők.
„Az iskolai nyílt napok előtt szerettük volna bemutatni a szülőknek, milyen apró, egyszerű tevékenységekkel tudjak segíteni gyermekük fejlődését az iskoláig vezető úton” – foglalta össze Jelencsics Beáta a gyógypedagógiai hálózat vezetője.
„Az sni gyerekek számára szakértői javaslatok vannak az egyéni fejlesztésekhez, ehhez segítettünk még a szülőknek, akik az ötletbörze előadásainak anyagát vázlatszerűen meg is kapták a helyszínen, amelyhez még jegyzeteket is készíthettek. Az ajánlott, s bemutatásra és kipróbálásra került fejlesztő játékokról, eszközökről is készítettünk számukra pontos jegyzéket és azokat a terjesztő felajánlásaként kedvezményesen tudják beszerezni az otthoni gyakorlásokhoz.”
Az első előadáson a Gyógypedagógiai Hálózat munkatársa, Flaskár Ildikó mesterpedagógus sok hasznos példán keresztül mutatta be az otthoni fejlesztési, gyakorlási lehetőségeket az egyes részképességek mentén. Olyan ötletek hangzottak el, amelyek a mindennapi élethelyzetben is könnyen kivitelezhetőek. Pár példa ezekre: a finommotorika fejlesztésénél kupakok csavarása, teregetésnél csipeszek használata, hallási figyelem és emlékezet fejlesztéshez hangok keresése és visszaidézése nyitott ablak mellett, testséma fejlesztéshez a gyermek vagy kedvenc alvókájának körülrajzolása, majd testrészek jelölése, mozgásfejlesztéshez járdaszegélyen egyensúlyozás, mászókázások, stb.
Ezt követően a Radó Tibor Általános Iskola és Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény (Egymi) intézményegység-vezetője, Erdősné Tóth Ágnes és Peterka Kinga mutatták be, hogyan segítik az sni gyerekeket a többségi általános iskolákban az iskolai utazó gyógypedagógusok, és milyen speciális iskolai csoportokban foglalkoznak velük.
A szervezők az ötletbörzét hagyományteremtő szándékkal hozták létre, és a megjelent szülők érdeklődése is bizonyította, van igény az iskolakezdés előtt az otthoni felkészüléshez, fejlesztéshez nyújtott gyakorlati útmutatóra.