Jubileumi gálakoncertre készül Silló István karmester meghívott vendégeivel, barátaival és a Győri Filharmonikus Zenekarral. A fiatal pályakezdő dirigens harminc évvel ezelőtt, 1991-ben írta alá első munkaszerződését a József Attila Színházzal, mint zenei vezető. Tehetsége mellett rengeteg gyakorlással és munkával, lépésről lépésre vált hazánk egyik legjobb színházi karmesterévé. Egy jubileumi gálakoncert mindig kiváló alkalom az összegzésre, vissaztekintésre, erre kérte az ünneplő művészt Farkas Mónika a Győr+ Rádió Győr+ Este műsorában.
Az izgalmas életút nem harminc évvel ezelőtt kezdődött. Silló István zenei tehetsége egészen korán, már négyévesen megmutatkozott. Köszönhető volt ez családjának és keresztapjának, aki az utolsó Kodály növendékek egyike volt, ígéretes pályája egyenes ágon vezetett a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem zongora szakára. Mint minden leendő hangszeres művész, így Silló István is a legjobb akart lenni, mondjuk a következő Herbert von Karajan.
Az álmokat megzavarta a nagybetűs élet, a véletlen, no és a szerencse, ami aztán mindent felülírt. Elég volt ugyanis egy ártatlannak tűnő korrepetitori beugrás a Színház- és Filmművészeti Egyetemen, ott ragadt óraadó tanárként. Jazzbalett tapőrként dolgozott először, ami dehonesztáló megnevezése ellenére egy nagyon nehéz és komoly feladat, az operett- és musicalosztály balett óráját kísérte zongorán. Aztán elérkezett karrierje első mérföldkövéhez, Léner Péter, a József Attila Színház akkori igazgatója 1991-ben felkérte zenei vezetőnek.
„Bizony nagy volt rám a kabát. Hatalmas beképzeltséggel és szenvedéllyel vetettem bele magam a munkába, ezzel együtt sikerült jól vennem az akadályokat, és annak rendje és módja szerint nagyon sok baklövést követtem el” – mondja mosolyogva a rádióműsorban a karmester.
A József Attila Színház előadásait teltház előtt Galambos Erzsivel, Kaló Flóriánnal, Pécsi Ildikóval és Újréti Lászlóval a főszerepben, ők mind megbíztak a fiatal zenei vezetőben, ő pedig meghálálta ezt a bizalmat. A sikeres bemutatkozás után útja már a Budapesti Kamaraszínházba vezetett, ahol az ország legjobb színésznőjével, Vári Évával dolgozhatott együtt. Silló István két mámorító előadást emel ki ebből az időszakból, a Vértestvéreket és a Piaf estet. Karrierjének csúcspontja ezután érkezett, meghívást kapott a Budapesti Operettszínházba, hogy vezényelje a Jézus Krisztus szupersztárt. „A zenés színházi műfajban pusztán csak a zene sohasem érdekelt, mindig a teljes műre koncentrálok. Amikor a rockoperát vezényeltem, minden este újraéltem a szenvedéstörténetet.” Musical ranglistáján azonban az abszolút befutó Leonard Bernstein West Side Story-ja. Ezzel a géniusz megírta a műfaj legjobbját, karmesteri szempontból a mű megunhatatlan marad.
A Budapesti Operettszínházban több nagysikerű produkció zenei vezetője volt, és számos ősbemutatót dirigált. Neve összekapcsolódik az új musical, az Elisabeth bemutatásával Janza Katával a főszerepben, Jávori Ferenc „Fegya” Menyasszonytánc című musicaljéért pedig Artisjus-díjban részesült 2007-ben. A Győri Nemzeti Színházhoz 2012-ben csatlakozott, négy év múlva nevezték ki zeneigazgatónak. Mindkét musicalt bemutatta a győri társulat is, a főszerepben Bori Rékával, aki Silló István meglátása szerint nagyon sokra hivatott még, fantasztikus feladatok várnak rá az elkövetkezendő időszakban.
Silló István pályafutása alatt sokat tett a magyar színház nemzetközi elismertetéséért. A Budapesti Operettszínház karmestereként számos külföldi vendégjátékon szerepelt, Malajziától az Egyesült Államokon át Oránig vitte a hazai operett játszás hírét. Kálmán Imre dallamaira még a szigorú iszlám világ is behódolt. A dirigenst a szakma 2014-ben Hevesi Sándor-díjjal ismerte el.
Kiváló és szórakoztató előadó, aki magas szinten birtokolja anyanyelvét. Szívesen ragadja magához a mikrofont, legyen ez egy színházi nyílt nap, közönségtalálkozó, vagy a mostani jubileumi gálakoncertje. „Azt is mondhatnám, hogy nosztalgia koncertre készülök, hiszen olyan művek csendülnek fel, melyek mindegyikéhez fontos emlékek fűznek. A fellépő vendégek meghatározó szereplői karrieremnek, és ebben fontos szerep jut a Győri Filharmonikus Zenekarnak is, a társulattal 2008 óta folyamatosan dolgozom együtt.”
A műsorral kapcsolatban annyit elárulhatunk, hogy Silló István az opera-, operett- és musicalirodalom gyöngyszemeiből, örökzöld dallamaiból válogat, olyan jeles énekesek és hangszeres művészek, illetve karmester előadásában, mint Rajna Martin, Janza Kata, Keszei Bori, Szabóki Tünde, Baross Ádám, Bede-Fazekas Csaba és Homonnay Zsolt.