A napokban gyermekeink kézhez kapták a félévi bizonyítványt. A középiskolákban egy ideig marad még a távolléti oktatás. Szülőként hogyan segíthetünk, hogy gyermekeink ebben a megváltozott helyzetben is megfelelően tudjanak teljesíteni és mellette megőrizzék testi és lelki egészségüket?
Állandó napirend kialakítása
Fontos egy viszonylag állandó napirend kialakítása, amiben a tanulás elsőséget élvez és segít elkülöníteni a tanulásra és a feltöltődésre szánt időt. Hasznos lehet egy naptár, online tervező használata, ahol feltüntetheti a feladatok határidőit, az online órák időpontját. Digitális oktatás esetén javasolt átlagosan fél órát foglalkozni minden aznapi tantárggyal Fontos, ha a tanulás képernyő előtt történik, akkor a pihenésben próbáljuk azt kiiktatni. Végül ne felejtsük, hogy a szokásos életritmus felborulása, a fokozott online jelenlét hatására a gyerekek sokkal fáradtabbak, így még inkább szükségük van a megfelelő mennyiségű alvásra.
Megfelelő tanulási tér kialakítása:
A lakásban legyen egy állandó, tanulásra alkalmas hely, ahol nem vonja el semmi és senki a figyelmet. Szerencsés esetben saját eszköz is rendelkezésre áll. Ha több gyermek osztozik egyetlen eszközön a családban, annak beosztása is külön tervezést igényel.
Támogassuk a társaság iránti igényeiket
A szülővel közösen eltöltött időt a tinédzser ugyanúgy igényli, mint a kisebbek. A digitális oktatás időszakában még nehezebb nyomon követni az iskolai történéseket, de ne adjuk fel. Kérjük meg gyermekünket, mutassa meg, hogyan kapja a feladatot, mi az, amivel azon a napon foglalkozott.
A gyermekek többségének hiányzik a barátokkal, osztálytársakkal közösen eltöltött idő. Véleményem szerint jó, ha a szülők minél több alkalommal lehetőséget biztosítsanak arra, hogy a barátaikkal érintkezzenek, és ne csak online, hanem a szabályok betartásával, kis csoportban, szabad téren. Ezek sokat javíthatnak a kedélyállapotukon és csökkenthetik az elszigeteltség érzését.