Eddig sem volt zökkenőmentes, az október végén kezdődő teljes vasúti vonalzárral pedig még kacifántosabb lehet a közlekedés Budapest és Győr között. A MÁV friss közleményében azt ígéri: minden tájékoztatást megadnak az utasoknak.
Amint arról beszámoltunk, a héten megkezdődött a nagy port kavart egyes vasúti fővonal felújítása Biatorbágy és Szárliget között, amelyre a pályaszerkezet elöregedése miatt volt szükség. A Hegyeshalomtól Győrön át Budapestig tartó szakasz nem csupán Magyarország legfontosabb és legforgalmasabb vasúti vonala, de Bécs, Pozsony, Észak-Ausztria, Svájc, Németország, és az egész Nyugat-Európa vasúti elérhetőségének kardinális és transzkontinentális pályája.
A forgalom átszervezése nem volt zökkenőmentes, a szokásosnál is nagyobb késések jellemezték, pedig a MÁV és a Voláncsoport 40 pótlóbuszt csoportosított át a kieső szakaszra és 70 buszvezetőt vezényelt át a feladatra, útvonalbejárásokon is felkészítve őket, a reggeli és délutáni csúcsidőszakban a készenlétben álló tartalékbuszok felhasználásával mentesítő járatokat is indítottak.
Szerencséje sem volt a MÁV-nak: Szárligetnél a maradék egy pálya felsővezetéke a héten leszakadt, Almásfüzitőnél egy vonat áramszedője tört le, tovább fokozva a problémákat. Az első napok után MÁV viszont azt írta, hogy a kezdeti nehézségek után kialakult a vonal új, ideiglenes közlekedési rendje, amelyhez az utasok is jól alkalmazkodtak és két-három nap alatt kiismertek, megszoktak.
Tegnap aztán az került az újságok címlapjára, hogy október 27-től három héten át immár mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom, azaz sor kerül az 1-es fővonal teljes kizárására Biatorbágy és Szárliget között, ami újabb hullámokat vetett az ügynek.
Ma reggel pedig friss közleményben erősített rá a vasúttársaság, hogy alaposan rákészülnek a teljes pályazárra, és az utasokat is mindenben tájékoztatják majd:
„A MÁV-VOLÁN-csoport szakemberei a kivitelező és az érintett közlekedési szervezetek, hatóságok, továbbá belföldi, nemzetközi vasúti vállalatok bevonásával a teljes forgalomszüneteléssel járó második ütem időszakára már elkezdték a közlekedési rend megtervezését, amelyet az utasaink számára is időben és részletesen ismertetünk a második ütem kezdete előtt, hogy fel tudjanak készülni a jelenleginél is több változással járó közlekedésre és a vonatpótlásra, ami már a nemzetközi járatokat is jelentősen érinteni fogja” – írták.
Hozzátették: A három hónapra tervezett rekonstrukció során több mint másfél kilométer hosszan az alépítményt, azaz vasúti töltéseket, bevágásokat is helyreállítják. Erre a jelenlegi első fázist követően, október 27-től november 17-ig kerül sor. Ekkor mindkét vágányon szünetelni fog a vasúti forgalom. November 18-tól várhatóan december 9-ig következik a másik vágány átépítése, ekkor újfent egy vágányon haladnak majd a vonatok.