Az utolsó simításokat végzik a Győrt és Pápát összekötő, új 83-as főúton. Erről a közel 100 milliárd forint értékű fejlesztés kezdeményezője számolt be Híradónknak. Kara Ákos kiemelte, a 36 kilométer hosszú, kétszer két sávos út gyorsabbá és biztonságosabbá is teszi a közlekedést a két város között, úgy, hogy a köztük lévő falvakat elkerüli. A győri bevezető szakaszon nyomógombos jelzőlámpát telepítenek a Malom és az Új Élet utcánál, azért, hogy a gyalogosok és a kerékpárosok biztonságosan át tudjanak kelni a főúton.
Jól láthatóan már az utolsó simításokat végzik a szakemberek az új 83-as főút győri bevezető szakaszán. Az ország egyik, ha nem a legjelentősebb közlekedési beruházása készül Győr és Pápa között, közel 100 milliárd forintból.
”Most már tényleg a legutolsó stádiumba léptek a munkák, itt a győri bevezetőn is forgalomtechnikai elemeket, kiegészítőket szerelnek fel, valósítanak meg. Kristálytisztán látszik, hogy mi az, amit javasoltam, javasoltunk a kormányzatnak, egy kétszer kétsávos, gyors és biztonságos főút megépítését, ez pedig hamarosan el is készül” – mondta Kara Ákos országgyűlési képviselő, a fejlesztés egyik kezdeményezője.
A képviselő kezdeményezésére nyomógombos jelzőlámpát is telepítenek a Malom és az Új Élet utcánál is. Ezzel a gyalogosok és a kerékpárosok biztonságos átkelését segítik a kétszer két sávon. ”A lakosság kérte, én pedig az érdekeiket képviselve támogattam azt a biztonságtechnikai fejlesztést, melynek keretében két helyen nyomógombos jelzőlámpa létesül azért, hogy biztonságosan át lehessen kelni a főúton” – tette hozzá a politikus.
A kétszer két sávos, 36 kilométer hosszú új főút jóval biztonságosabbá és gyorsabbá is teszi a közlekedést Győr és Pápa között. ”Azt nem kell megmagyarázni, hogy jóval biztonságosabb lesz a közlekedés az új úton, de az sem utolsó szempont, hogy mérések szerint az Új Élet utcai csomóponttól Pápára mindössze 20 perc körül lesz a menetidő, vagyis jóval gyorsabbá is válik az utazás” – fogalmazott Kara Ákos.
Az új főút tervezett befejezési határideje 2023 negyedik negyedéve. Onnantól kezdve a fejlesztés kezdeményezői és a kivitelezők elmondhatják majd, hogy valóban közelebb hozták egymáshoz Győrt és Pápát.