Jövőfát ültettek a Kodály Zoltán iskola negyedikes diákjai, amellyel a hagyományőrzés mellett a környezetvédelemre is felhívták a figyelmet. Az iskola területén már több mint tíz jövőfa ad lombjával árnyékot, tisztítja a levegőt és szolgál búvóhelyül a madaraknak.
A fa gyökere a múlthoz, a hagyományokhoz kapcsolódást jelzi, a fa lombjára felnézve a jövőbe tekintünk, a folyamatos gondozást, ápolást a törzs növekedése mutatja meg.
„A jövő nemzedék számára is fontos, hogy a környezetünket védelmezzük, ápoljuk, és ebben nagy szerepet kap a faültetés” – emelte ki Radnóti Ákos környezetvédelemért is felelős alpolgármester a Győri Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola hagyományőrző jövőfa ültetésén.
Győr önkormányzata kiemelt programot hirdetett, idén 1500 fát ültetnek, Babaligetet is létrehoztak, ahol a győri újszülöttek után igényelhető fák növekedhetnek „Ha a fiatalok példát látnak a környezetünk védelmére és ápolására, akkor felnőttként maguk is példát mutatnak az utánuk érkező generációk számára” – emelte ki az alpolgármester.
„A jövőfa ültetése egy nemes kezdeményezés” – tette hozzá dr. Szálasi László, a Környezetvédelmi Bizottság elnöke, aki szerint nagyon fontos, hogy az iskolában is tanulják a kisgyermekek a környezetünkért való felelős viselkedést, amire egyre nagyobb szükség van. A Kodály iskola ebben élen jár, nyáron a városi fecskevédelmi programban is részt vettek a diákok.
Diligens Tibor önkormányzati képviselő arról beszélt, hogy a természeti katasztrófák megelőzhetők a környezettudatos viselkedéssel, amelynek egyik jeles példája a faültetés.
Róthné Mezővári Lilianna osztályfőnök az alsó tagozattól búcsúzó negyedikes diákjaival a Győr-SZOL Zrt.-től kapott oszlopos juharfát ültettek el, a jövőfa fadobozába minden kisdiák saját leírt gondolatát is elhelyezhette, hogy majd négy év múlva megnézzék mennyit fejlődött a facsemetéjük és felidézzék az iskolában töltött éveket, felnőttként visszatérve pedig büszkék lehetnek majd az egyre terebélyesedő fa láttán.
A jövőfaültetés mellett búzát is vetettek a diákok, az iskolai hagyományőrző foglalkozásokkal nyomon követik majd a magtól a kenyérig tartó utat, hogy megismerjék és megbecsüljék azt a munkát, amellyel mindennapi kenyerünk az asztalunkra kerül.
Televíziós szerkesztő: Ficsór Dávid