A világszerte tapasztalható informatikai probléma a repülőjáratokat sem kíméli. Olvasónk Görögországból, Rodosz szigetéről próbál hazajutni, cikkünk írásakor a gép indulásának ideje is bizonytalan.
Ahogy arról korábban beszámoltunk: tisztázatlan eredetű informatikai hiba akadályozza repülőterek, légitársaságok, vasutak, bankok, távközlési és médiavállalatok és más nagy rendszerek működését szerte a világban.
Egyebek közt fennakadások vannak az összes spanyol repülőtéren, a berlini és az amszterdami repülőtéren, a legnagyobb brit vasúttársaságnál, a brit Sky tévétársaságnál, továbbá számos ausztráliai és új-zélandi vállalatnál. A Microsoft-felhasználók világszerte jelezték a problémát. A technológiai óriásvállalat pénteken közölte, hogy fokozatosan javítja a Microsoft 365 alkalmazásokhoz és szolgáltatásokhoz való hozzáférést érintő problémát.
Egy olvasónk, Gabriella Rodoszról jelentkezett. Budapestre indultak volna 13:10-kor, a Ryanairrel, de a gépük legalább 30 perces késéssel indul. Tájékoztatást ugyan kaptak a pilótától, de a késés okát nem közölték velük. Ugyanakkor Európa légterében rengeteg fennakadást okoz az informatikai probléma: a magyar Wizz Air diszkont repülőtársaság informatikai rendszere is leállt, a Budapest Airporton pedig nem működik az utasfelvételi rendszer.
Olvasónk elmondása alapján ugyanakkor az utasok nyugodtak, a reptéren egyelőre türelmesen várakozik mindenki.
Fotó: depositphotos.com