A prémium járműveket gyártó Audi az értékesítés csekély visszaeséséről, egyidejűleg az elektromos modellek értékesítésében csaknem 60 százalékos bővülésről számolt be a globális beszállítói problémákkal és a pandémia hatásaival terhes 2021-es év teljesítménye alapján.
Az Audi 2021-ben 1 680 512 autót adott el, ami 0,7 százalékkal marad el a 2020. évitől – ismertette a cég közleményében, amelyet a Volkswagen konszern márkáinak magyarországi importőre, a Porsche Hungaria juttatott el az MTI-hez kedden.
A közlemény szerint 2021 első féléve erősen indult, a 981 681 átadott jármű a cég történetének új csúcsa volt. Az év második felében azonban tartóssá vált a félvezetőhiány, emiatt az átadások a negyedik negyedévben 34,2 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest.
Európában az AUDI AG 617 048 járművet adott el (-0,4 százalék), amivel az előző évi mennyiség közelében maradt. Legnagyobb európai piacán, Németországban ugyan 15,6 százalékos csökkenést szenvedett el a márka, viszont 10 százalék körüli volt a bővülés Franciaországban, az Egyesült Királyságban, Olaszorszában. Nőttek az eladások az Egyesült Államokban is (+5 százalék).
Kiemelték: ugyanakkor a teljesen elektromos modellek értékesítése folyamatosan növekszik, 2021-ben az Audi 81 894 teljesen elektromos járművet adott el, ez 57,5 százalékos növekedés. A márka az elmúlt évben négy új elektromos modellt vezetett be, jelentősen bővítve ezzel elektromos termékportfólióját – jegyezték meg.
A tervek szerint 2025-re több mint 20 teljesen elektromos modell lesz az Audi portfóliójában. A márka 2026-tól kezdődően kizárólag elektromos modelleket fog kínálni.
A közleményben hangsúlyozták: a vállalat elkötelezettsége az elektromobilitás mellett a beruházási kiadások tervezésében is megmutatkozik, a 2021 végén jóváhagyott tervek alapján az Audi 2022 és 2026 között mintegy 18 milliárd eurót költ majd villamosításra és hibridizációra. A mintegy 37 milliárd eurós összértékű befektetés csaknem fele erre a két előremutató területre irányul.