Az orosz állami média nem jeleníthet meg hirdetéseket a Meta platformjain, és nem használhatja pénzszerzésre a felületeket - közölte a Facebook közösségimédia-óriás anyavállalata helyi idő szerint pénteken.
A cég biztonsági részlegét vezető Nathaniel Gleicher a Twitteren közölte: emellett továbbra is megjelölik az orosz állami média által posztolt kétes tartalmakat.
“Figyelemmel követjük az ukrajnai helyzetet, és nyilvánosságra hozunk minden lépést, amelyet a platformjainkat használó emberek védelme érdekében teszünk” – fűzte hozzá.
A Facebook korábban lehetővé tette az Ukrajnában élő felhasználók számára, hogy biztonsági okokból zárolják a profiljukat.
Nick Clegg, a Meta alelnöke közleményében azt írta: az orosz hatóságok elrendelték, hogy a Meta hagyjon fel a tényellenőrzéssel és a tartalmak megjelölésével négy orosz állami hírforrás esetében. Clegg jelezte: visszautasították a követelést, ami miatt korlátozták a hozzáférést a Meta szolgáltatásaihoz.
Az orosz tömegtájékoztatási és távközlési hatóság, a Roszkomnadzor az alapvető emberi jogok és szabadságjogok megsértésével és cenzúrával vádolta a Metát – írta a RIA Novosztyi orosz állami hírügynökség.
A Twitter ideiglenesen felfüggesztette a hirdetéseket felületén Oroszországban és Ukrajnában, indoklása szerint azért, hogy a reklámok ne vonják el a figyelmet a közbiztonsági jellegű információkról.
Mihajlo Fedorov ukrán digitális fejlesztési miniszter felszólította az Apple-t, hogy tegye elérhetetlenné termékeit és szolgáltatásait Oroszországban. A tárcavezető szerint a döntéssel mozgósítani lehetne az orosz fiatalokat és a keresőképes rétegeket, hogy lépjenek fel a “szégyenletes katonai agresszió ellen” – írta Fedorov Tim Cooknak, az Apple vezérigazgatójának címzett levelében.