E-Call rendszeren keresztül érkezett a segélykérés

Fotó: e-call.hu
Katasztrófavédelem
2020.02.27. 15:08

Szerdán, nem sokkal dél után egy személyautó segélyhívórendszeréről érkezett vészjelzés a 112-es telefonszámra Mosonszentmiklósról.

A lébényi hivatásos tűzoltók a központból annyi információt kaptak, hogy balesetet szenvedett egy jármű, amelyet a vészjelző által küldött GPS koordináták alapján kellett megtalálniuk. A tűzoltók néhány perc alatt odaértek az autóhoz, amelynek vezetője elmondta, hogy megcsúszott a vizes úton, oldalára borult, majd a kerekein állt meg járműve. A sofőr nem sérült meg a baleset során. A tűzoltók áramtalanították a kocsit, majd átadták a helyszínt a rendőrségnek. Mint kiderült, a szerencsés kimenetelű balesetről a jármű beépített segélyhívója értesítette a hívásfogadó központot. 

Egyre több új autó rendelkezik beépített e-Call segélyhívórendszerrel, amely baleset esetén automatikusan vészjelzést küld a 112-es segélyhívó számra.  

A készülék egy fedélzeti egységből (on-board unit) és egy ahhoz tartozó SIM-kártyából áll. A fedélzeti egységet a gépjárműbe kell beszerelni, a SIM-kártyát pedig mobilszolgáltatóknál lehet beszerezni.

Amennyiben az e-Call készülékkel felszerelt autó vezetője balesetet szenved, a készülék automatikusan működésbe lép (egyes szenzorok jelzései alapján, például ha a légzsák kinyílik), ekkor automatikusan vészjelzést kezdeményez a 112-es számra. A jelzés nemcsak a baleset tényét, hanem annak legfontosabb adatait is tartalmazza, ezek megkönnyítik a hívásfogadó operátorok munkáját, ami felgyorsítja a segítség helyszínre érkezését. 

Kapcsolódó témák: #katasztrófavédelem |