Egy meghatározó korszak vége a MÁV-nál

Illusztráció: MÁV
Ferenczy Balázs
2022.02.20. 12:33

A relikvia a jövőben a Közlekedési Múzeum gyűjteményét fogja gyarapítani.

A történetet kezdjük azzal, hogy tisztázzuk, mi fán terem a vezérlőkocsi és az ingavonat.
vezérlőkocsi olyan vasúti személykocsi, melynek egyik végén vezetőfülke van, innen irányítani lehet a szerelvény másik végén lévő mozdonyt, illetve működtetni a vonat fékberendezését. Így ingázni lehet vele két végállomás között, az egyik irányban a mozdonyról, a másik irányban a vezérlőkocsiról működtetve a vonat mozdonyát. A két végállomáson nincs szükség a szerelvény megbontására és tolatási műveletekre, rövid idő alatt megfordulhat a vonat. Ezen az elven működnek a mai modern motorvonatok is.

Szombaton, utasok és vasútbarátok társaságában búcsúzott a jelenleg működő utolsó vezérlőkocsi, a BDdf 318-as. A régióban mi már csak a modernebb mozdonyokkal és komfortos személykocsikkal találkozhatunk, az ország keleti felében viszont egészen tegnapig utazhattak ezeken a szerelvényeken. A vezérlőkocsis menet tegnap egy Miskolc-Tiszaújváros-Miskolc személyvonati kört vitt utoljára.

Szerencsére nem az enyészeté lesz a vasúttörténeti relikvia, a jövőben a Közlekedési Múzeum gyűjteményét fogja gyarapítani.

Egyes vasutas Facebook-csoportokból ugyan kiderült, hogy a 323-as számú vezérlőkocsinak még májusig van érvényes fővizsgája, de meghibásodás miatt nem közlekedik, így a BDdf 318 volt az utolsó működőképes vezérlőkocsi a MÁV kötelékében.


Forrás: MÁV Facebook

Kapcsolódó témák: #MÁV | #múzeum | #vonat |