Izgalmas hídfejlesztési kutatásokba kezdett a győri Széchenyi István Egyetem közösen az A-Híd Építő Zrt.-vel, valamint a Projekt Control Expert Kft.-vel. Az európai uniós társfinanszírozású projekt keretében újgenerációs öszvérszerkezetű hidak lehetőségeit vizsgálták. Ezek közül az egyik legérdekesebb a fabeton híd.
Az Egyesült Államokban és Nyugat-Európában már az 1900-as évek eleje óta sikeresen próbálkoznak e két, természetében, tulajdonságaiban különbözőnek látszó anyag, a fa és a beton házasításán. A hagyományos acél-vasbeton hidaknál alkalmazott robusztus acéltartók helyére fagerendák kerülnek. Az új szerkezet esztétikus, nagyobb fantáziát enged a tervezőnek, s illeszkedik a modern építőipari trendekhez.
A hazai építési gyakorlatban ma még ismeretlen fabeton öszvérszerkezetek meghonosítását a győri Széchenyi-egyetem munkatársai dr. Molnár Viktor vezetésével, valamint az A-Híd szakembere, Vidra Zsuzsanna csapata vállalta magára.
Számítógépes szimulációkkal, számításokkal, kísérletekkel igazolták a szerkezet teherbírását. A vizsgálatokhoz az egyetem szerkezetvizsgáló laboratóriumának korszerű berendezéseit használták, a próbatesteket pedig az A-Híd készítette el. Ezeket közösen tervezték meg, hogy minél több műszaki innovatív ötlet és esztétikai elképzelés kerüljön be a projektbe.
A hídmodell próbatervezése előtt megvizsgálták a hazai forgalomban kapható rétegelt-ragasztott fatartók megerősítési módjait, s tesztelték a fa és a beton „együttdolgozását” is.
Ez a projekt gyakorlatilag szakmailag is megalapozta a fabeton hidak magyarországi építését, hiszen az újgenerációs öszvérhidak közül valószínűleg rövid időn belül népszerűvé válhatnak ezek a hidak Magyarországon. Nálunk eddig ilyent még nem építettek, de Európa több országában, így Németországban is találkozhatunk ezekkel az izgalmas, biztonságos szerkezetekkel.