Kéthetes szükségállapotot hirdetett ki a libanoni kormány szerdán Bejrútban az előző napi pusztító robbanások után - jelentette be Manal Abdel-Szamad tájékoztatási miniszter.
A miniszter hozzátette, hogy a katonai hatóságokat azonnali hatállyal különleges biztonsági jogkörökkel ruházzák fel.
Hamad Haszán egészségügy-miniszter az al-Manar televízió jelentése szerint szerda délután közölte: a katasztrófában 135 ember halt meg, ötezren sérültek meg, és több tucatnyi embert tartanak számon eltűntként.
A libanoni kormány közölte: házi őrizet alá helyeztet meg nem nevezett számú kikötői illetékest, amíg kivizsgálják, hogyan robbanhatott fel a kikötőben évek óta tárolt 2750 tonna ammónium-nitrát.
Kászán Ueidat államügyész utasította a biztonsági hivatalokat, hogy azonnal kezdjék meg a nyomozást és a dokumentumok összegyűjtését a kikötőben tárolt anyagokról, valamint állítsák össze a tárolásért, a hangár karbantartásáért és őrzéséért felelős személyek névsorát.
Nagy erőkkel folyik továbbra is az eltűntek utáni kutatás és a romok eltakarítása, a kórházak pedig már megteltek. A helyi hatóságok arról számoltak be, hogy mivel vannak még emberek az összedőlt épületek romjai alatt, és több mint hatvan sérültnek válságos az állapota, nem zárható ki, hogy tovább fog emelkedni a halálos áldozatok száma.
A robbanás lökéshulláma, amely 3,3-as erősségű földrengésnek felelt meg, számos épületet lerombolt a kikötő térségében és több kilométernyi körben súlyosan megrongálta a házakat.
A bejrúti kikötőben történt keddi nagyerejű robbanás után elsüllyedt a kikötő dokkjában horgonyzó Orient Queen óceánjáró.
A legénységnek a fedélzeten tartózkodó két tagja meghalt, heten megsérültek – közölte a tulajdonos, Mari Abu Mehri libanoni üzletember a NNA libanoni állami hírügynökség szerdai jelentése szerint.
Az 1989-ben épített, 121 méter hosszú, 7,4 ezer tonnás vízkiszorítású hajó bahamai zászló alatt hajózott, és a robbanás idején a bejrúti kikötőben horgonyzott. A robbanás során súlyosan megsérült a hajótest, és víz ömlött a hajó belsejébe. A mentési kísérletek nem jártak sikerrel, és a hajó elsüllyedt.
A hajótulajdonos gyors és átlátható vizsgálatot sürgetett a felelősök azonosítása és felelősségre vonása érdekében.
A világ számos országa, köztük Magyarország is felajánlotta segítségét az élet- és kármentésben, valamint az újjáépítésben.