Élsportolókat, közéleti személyiségeket, influenszereket, testnevelőket, edzőket és egyetemi hallgatókat fog össze a Magyar Diáksport Szövetség (MDSZ) április elején induló kampánya, amely a koronavírus által okozott extrém helyzetre igyekszik hatékonyan reagálni.
A program részeként az MDSZ saját közösségi médiacsatornáin napi rendszerességű edzéseket, otthoni környezetben végzett sportolással kapcsolatos ötleteket és inspiráló videókat, posztokat tesz közzé, amellyel motiválni szeretné a fiatalokat a mindennapi 60 perces testmozgásra.
„Célunk az, hogy a WHO által az iskolás korosztálynak ajánlott napi 60 perc közepes-erős intenzitású testmozgást ebben a helyzetben is ösztönözzük, amely az MDSZ által útjára indított „DO60” mozgalom legfőbb üzenete.” – mondta el Balogh Gábor, az MDSZ elnöke.
A kisebbekhez a pedagógusokon, szülőkön keresztül szól a mostani kezdeményezés, amelynek részeként minden nap 14 órakor megjelenik egy 15-20 perces mozgásvideó az MDSZ Facebook oldalán.
A videókat testnevelők, edzők, élsportolók és közéleti személyiségek készítik, kifejezetten az általános iskolás korosztályra szabva.
A nagyobbakhoz már közvetlenül szól a kampány, nekik a DO60 Facebook és Instagram csatornákon jelenik meg a napi edzéstartalom minden délután 16 órakor.