Győrben működik a világ legnagyobb motorgyára, így aztán közvetlen érinti a hír a várost, miszerint 2026-tól már nem mutat be új benzin- és dízelmotorokat az Audi.
Öt év múlva tehát már nem lesznek új változatai, utódai a jelenleg gyártott típusoknak, az utolsó belső égésű motorral felszerelt autót 2033 körül adják el. A világ autóipara már korábban eldöntötte, hogy belátható időn belül átáll az elektromos autók gyártására. Ez nemcsak technikai, műszaki változásokat jelent, hanem foglalkoztatási kérdések megválaszolására is fel kell készülniük a világcégeknek..
Az elektromos motorok összeszereléséhez ugyanis negyedannyi szakember szükséges, mint a benzines- és a dízelmotorok építéséhez. Az Audi AG rendelkezik olyan személyzeti tervvel, mely gyakorlatilag leépítés nélkül csökkenti a létszámot arra az időpontra, amikor már csak elektromos autók gördülnek le a gyártósorokról. A nyugdíjba vonulók – akik helyett nem vesznek fel munkaerőt – száma állítólag tíz éven belül „leépíti” a felesleges munkaerőt. Nagyjából ilyen hírek szivárogtak ki a Magyarországon érdekelt más autóipari vállalkozásoktól is.
A Süddeutsche Zeitung című újság értesülései szerint az Audinál már kimondták a pontos dátumot is. E szerint a 2026-ban a benzin-, a dízel- és a hibrid motoroknak nem lesznek új modelljei, kifutásuk után gyártásukat megszüntetik. Az újság úgy tudja, Markus Duessmann vezérigazgató jelentette be a végső dátumot az üzemi tanácsnak és a felsőbb vezetőknek.
A félreértések elkerülése végett hangsúlyozzuk, ez nem azt jelenti, hogy 2026-ban már egyetlen belső égésű motort sem gyártanak. A kifutási idő után azonban már csupán akkumulátoros „utódaik” lesznek ezeknek az autóknak.
A belső égésű motor utolsó darabja egy Q-modell lesz, melyet 2033-ban adnak el. Ettől kezdve azonban több benzines-, dízel- vagy hibrid Audi nem készül sem Győrött, sem a társaság más gyáraiban.