HotelHero újra: országszerte összefogtak a szállodások és közel 5 tonna ruhát gyűjtöttek össze a rászorulóknak. Az adományok a Magyar Vöröskereszt munkatársainak szakértő segítségével jutnak el azokhoz, akiknek a legnagyobb szükségük van a támogatásra.
2021 decemberében az MSZÉSZ CSR szekció és a HotelHero közös jótékonysági ruhagyűjtési akciót hirdetett. A szállodai és vendéglátóipari szakmában dolgozó kollégák, üzleti partnerek és beszállítók ismét összefogtak, hogy az adományozásra szánt ruhadarabokat a regionálisan kijelölt szállodai gyűjtőpontokon (2 budapesti és 15 vidéki) 2022. január 16-ig összegyűjtsék. A kampány szervezői nem csak egy jó célt szolgálnak azzal, hogy használt, de jó állapotban lévő ruhákat igyekeznek eljuttatni új tulajdonosukhoz, de egyúttal a fenntarthatóság elve is érvényesül, hiszen ezek a ruhák nem a szemétben landolnak.
Idén az országos gyűjtés során közel 5 tonna őszi-téli ruha gyűlt össze, amellyel körülbelül 3000 személy melegruha ellátását lehet biztosítani a téli hónapokra. Az adományokat a Magyar Vöröskereszt munkatársai és önkéntesei juttatják el a napokban azokhoz, akiknek nagyon nagy szükségük van rájuk.
„Az idei sikeres akcióért köszönet illeti a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetségének régióvezetőit, akik eredményesen mozgósították a körzetükbe tartozó szállodásokat. Köszönet a 17 szállodának, amelyek a legnehezebb körülmények között is vállalták a gyűjtőpontok szerepét és kapcsolathálójukat működésbe hozva 5 tonnányi ruha összegyűjtését tették lehetővé és nem utolsósorban köszönet mindenkinek, aki a felhívás hatására a gardróbját felforgatta.” – mondta Dudás Ildikó, a HotelHero jótékonysági projektek egyik szervezője.
“Számos nehéz helyzetben élő család, egyedülálló ember gondja télen, hogy nincs meleg ruházatuk, évszaknak megfelelő lábbelijük, pedig ezek megléte elengedhetetlen egészségük megőrzése szempontjából. A jó minőségű ruházat növeli az önbecsülésüket és segíti a szociális kapcsolataikat, ezért a támogatottaink nagyon hálásak az ilyen jellegű adományokért. Szeretnénk megköszönni a szállodai dolgozóknak és családtagjaiknak az önzetlen segítséget.” – tette hozzá Waller-Fekete Judit, a Magyar Vöröskereszt szociális szakmai vezetője.
A ruhagyűjtő akciót követően a szállodások jótékonysági főzéssel folytatták az éves CSR programjukat: január 23-án Budapesten, február 27-én pedig egy országos akció keretében 12 helyszínen fognak össze a szakma képviselői, hogy egy tál meleg ételhez juttassák a rászorulókat. Az esemény beszállítópartnere februárban a Mirbest Cégcsoport lesz, az adományokat a Magyar Vöröskereszt regionális irodáinak munkatársai fogják a megfelelő helyekre eljuttatni.
A HotelHero 2020 nyarán indult el HotelHero néven a szállodák jótékonysági kezdeményezése. Az összefogás alapítói arra vállalkoztak, hogy szabadidejükkel, szervezőkészségükkel, munkájukkal segítenek jó ügyeket – közösen, összefogva. A HotelHero kezdeményezés mögé nem sokkal ezután a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége is felsorakozott, egy külön CSR szekció megalakításával köteleződött el a jó ügyek mellett.