Több ütemben módosul a menetrend a következő hónapokban – jelentette be a MÁV.
A tavaly ősszel elvégzett felújítás eredményeképpen Biatorbágy és Szárliget között már megbízhatóbbá vált a vonatforgalom, ám ahhoz, hogy az ország egyik legfontosabb közlekedési ütőerén tartós eredményt érjenek el, javuljon a megbízhatóság, pontosabbak legyenek a vonatok, az előírt utómunkálatokat el kell végezniük. Ezek jelentős része a megfelelő hőmérséklet mellett kivitelezhető, ugyanis a hézag nélküli vágányok kialakítását, hegesztését úgy kell végrehajtani, hogy az úgynevezett semleges hőmérsékleti zónában, azaz +15 és +28 Celsius-fok között legyen, ezért kerül sor ezekre tavasszal és nyáron.
Április 15-től június 27-ig jellemzően 2-3 hetes ütemekre bontva az egyes állomások (Biatorbágy–Herceghalom, Bicske–Szárliget, Herceghalom–Bicske) közötti nyíltvonalon végzik el a vágány-, illetve váltószabályozásokat, a 2023 őszén épített új hézag nélküli vágányok ún. lélegeztetését, a szabványos semleges hőmérséklet kialakítását. Ekkor mindig csak egy vágányon végeznek munkálatokat, a másik vágányon fenntartják a vonatközlekedést, ám ez egyaránt érinti a nappali és éjszakai belföldi, valamint a nemzetközi vonatokat is.
A felsővezetéki hálózaton a hosszláncokat cserélnek azon szakaszokon, ahol a felsővezetéket az őszi munkák során meg kellett bontani, de természetesen elvégzik a felsővezetékek vizsgálatát és időszakos karbantartását is. A vezetékcserékre éjszakai vágányzárak során kerül sor.
Május 10. és június 20. között Bicske alsó megállóhely közelében megoldják a korábban keletkezett vízelvezetési hiányosság okozta alépítményi problémát. Mintegy 400 méteren jelenleg még 40 km/órás sebességkorlátozás van érvényben, menetidőben viszont ez csak minimális, néhány tíz másodperces többletet jelent, de a megbízható és biztonságos közlekedés érdekében fontos elvégezni a helyreállítást. Ez idő alatt is egy vágányon közlekednek a vonatok Herceghalom és Bicske között.
Június 21-től július 1-jéig Bicskén és Biatorbágyon a szükséges állomási munkálatokkal fejezik be a karbantartási folyamatot, amely június 28-tól már csak éjszakai vonatokat fog érinteni. Ezenkívül június második felében pedig befejezik a biatorbágyi állomáson a 2. és 3. vágány közötti peron aszfaltozását, ekkor ez a peron nem lesz használható.
A MÁV által végzett karbantartás mellett pályarekonstrukció zajlik Ferencváros és Budapest-Kelenföld állomás között is, ezért a vágányzári menetrendek kialakításakor azt is figyelembe vették a szakemberek.
A lehető legkisebb környezeti zajterhelésre törekszenek, ám a korszerű földmunkagépek, vasúti és közúti tehergépjárművek, illetve pályafenntartási gépek is jellemzően nappal kelthetnek a szokottnál erősebb zajt a lakott területeken és azok közelében.
A MÁV-VOLÁN-csoport ismét kéri a térségben élők és az utasai türelmét, megértését!
Forrás: MÁV közlemény.