A Stomp és a Blue Man Group legjobb hagyományainak és hangulatának zseniális, kirobbanó erejű ötvözete, mindez indusztriális, izgalmas látványvilágba ültetve.
Dinamikus zene, akrobatikus elemek, sztepp, humor, jó hangulat, és hozzá a városban fellelhető, dobnak jól használható tárgyak sokasága. A hordók, autó felnik, közlekedési táblák, létrák, mind kreatív és jól működő elemei a lenyűgöző shownak.
Szinte levegőt sem kapunk, ahogy a Tap Factory csapata diktálja a lüktető ritmusok, a “városi dobok”, és az akrobatikus jelenetek általi tempót.
Egyedülálló és sokáig emlékezetes marad ez a fajta egyedi, különleges kombinációja a dobnak, a szteppnek, az akrobatikának, a táncnak, és a mindezeket végig kísérő könnyed humornak.
2024 áprilisában mindezt itthon is megtapasztalhatjuk, hiszen Anglia, Franciaország és a tengerentúl után, rövid magyarországi turnéra érkezik a legendás csapat, hogy a külföldi tomboló sikerek után elkápráztassa Budapest közönségét.
Aki szerette a Stopmot, a Lord Of Dance-et, vagy éppen a Cirque du Soleil – t, annak egész biztosan kihagyhatatlan, frenetikus, magával ragadó élményt jelent majd a Tap Factory kirobbanó, virtuóz produkciója.
Interjú Vincent Pausanias-al a Tap Factory megalkotójával és producerével
Honnan jött a Tap Factory ötlete? Mi volt az a katalizátor, ami elindította benned a folyamatot ennek megalkotásához?
A Tap Factory előtt sokféle előadóval dolgoztam együtt, ezért szerettem volna ezt egyesíteni, és egy olyan műsort létrehozni, amely a ritmust a legmagasabb szinten mutatja be, de közben nagy teret ad a vizuális megjelenéseknek is. Szóval mi is lehetne jobb hely, mint egy gyár, ahol a különböző művészeti ágak keverednek: zene, sztepptánc, hip-hop, cirkusz, akrobatika és komédia? Minden művész igazán erős a saját szakterületén, de sokrétű tehetség is. Ez egy csodálatos nemzetközi előadói gárda. Ezenkívül ez a műsor valóban a kontraszt és a sokszínűség megjelenítése minden szinten, az erős ütőhangoktól az igazán gyengéd és költői pillanatokig, a csodálatos akrobatikától a komédiáig. Mindig szeretném meglepni a közönséget az éppen következő akcióval.
Szerinted hasonlítható bármihez ez az előadás?
Nehéz bármihez is hasonlítani, inkább egy brit sajtókritika szavaival élnék:
„Ez egy olyan show, amely egyesíti a Stomp utcai-okos ütőhangszereit a vudeville sztepptánc varázsával és a Blue Man színházával.”
Lancaster Guardian
Minden este ugyanazt az előadást láthatja a nagyérdemű, vagy van a performanszokban némi improvizáció is?
A műsor egyrészt jól kontrollált, de a szabadság és az improvizáció is benne van az előadásokban, amit mindig is meg akartam őrizni a frissesség és a spontaneitás érdekében. Nincs előre megírt zene, és mivel mindent élőben játszunk, így az előadók nagy szabadságot kapnak.
Ahogy elnéztem a videókat és olvastam a promóciós szöveget, az a benyomásom támadt, hogy a humor elég fontos és szerves része a produkciónak. Ez a szórakoztató jelleg miatt van így, vagy szimplán számodra is fontos a humor?
Igen, valójában minden előadás mögött a komédia a legfontosabb része a műsornak. Az első inspirációm természetesen Charlie Chaplin volt. A műsor elejétől a végéig a humor és a komédia alkotja az előadás vázát; mindent összekapcsolnak. Ez az oka annak, hogy a Tap Factory a leginkább családbarát műsor, 5 és 90 év között minden korosztály számára ajánlott. Az elsődleges célom az, hogy a közönség hangosan nevessen az egész előadás alatt, és széles mosollyal az arcukon távozzanak a helyszínről.
Összesen hány féle táncstílus keveredik a Tap Factory koreográfiáiban?
A sztepptánc különböző keveréke jelenik meg a cirkuszitól, a hip-hop különböző stílusain át egészen az afrikai táncokig. A látvány a szereplőktől függően változhat; soha nem ismétli egyik művész a másik produkcióját. Mindig arra törekszem, hogy minden előadóból a lehető legtöbbet hozzam ki, így ha más szereposztással látja valaki a műsort, akkor az bizonyos részeiben más is lesz.
Négy állomásos magyarországi turnéra jöttök hozzánk. Jártál korábban Magyarországon? Milyen benyomásaid voltak, vannak előzetesen?
A stáb néhány tagjával jártunk már Magyarországon, így nagyon várjuk, hogy ebben a négy városban bemutathassuk a show-t! A műsor univerzális, és a reakciók mindig nagyszerűek, bár kultúránkként kissé eltérőek. Nagyon kíváncsiak és izgatottak vagyunk, hogy hamarosan találkozhatunk a magyar közönséggel!
Hány országba jutott el eddig a produkció és mi az a hely a Földön, ahova még mindenképpen el szeretnéd vinni?
A show 10 éve turnézik, több mint 800 előadással világszerte. Bejártuk mind az öt kontinenst, egész Európát, valamint az USA-t, Kínát, a Közel-Keletet és Dél-Amerikát. Még a közelmúltban is állandó produkciós műsor volt a világ legnagyobb tengerjáró hajóján két évig. Sok országot kell még meglátogatni, így nehéz kiválasztani egyet, de most legyen Magyarország!
Ha valaki esetleg még mindig gondolkodik, hogy jegyet váltson-e a produkcióra, mit üzennél neki, miért lesz felejthetetlen az este?
Ahogy már említettem, ennek az előadásnak az elsődleges célja, hogy mindenki hatalmas mosollyal az arcán és a testében lüktető ritmussal távozzon a színházból. A Tap Factoryt úgy tervezték, hogy tiszta szórakozás legyen – a ritmus és a komédia univerzális nyelvek. Ez valami egyedi, különleges, a pozitív energia erős injekciója. Ahogy egy újságíró mondta nekem egyszer: „Gyors és vadul vicces”.